Sanok Rubber podsumował trzeci kwartał. Spółka odnotowała wzrost wartości sprzedaży w stosunku do roku ubiegłego.
Sanok Rubber podliczył, że wartość przychodów ze sprzedaży narastająco od stycznia do końca września wyniosła 1118,63 mln zł w porównaniu do 1038,41 mln zł w analogicznym okresie w roku 2022. Na plusie są także wyniki z samego trzeciego kwartału. Jak podaje spółka, od lipca do końca września osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 359,42 mln zł w porównaniu do 347,23 mln zł.
Firma poinformowała także o wynikach sprzedaży w segmencie uszczelek do stolarki. Od stycznia do końca września br. przychody wyniosły 81,35 mln zł w porównaniu do 69,74 mln zł w trzech kwartałach w roku 2022. Jeśli chodzi o uszczelki, to dla spółki największy jest rodzimy rynek, na którym również odnotowała wzrost. W tym roku przychody ze sprzedaży uszczelek do stolarki to wartość 61,69 mln zł w porównaniu do 50,96 w 2022 roku.
W omawianych trzech kwartałach wzrósł także zysk z działalności operacyjnej,. W tym roku od stycznia do końca września wyniósł 72,96 mln zł w porównaniu do 43,05 mln w 2022 r. Z kolei wynik netto to 62,65 mln zł w porównaniu do 42,69 mln zł.
Rozwój poprzez akwizycję
Sanok Rubber poinformował także, że 27 kwietnia 2023 r. podpisał umowę nabycia ponad 54 proc. udziałów w kapitale zakładowym BSP Bracket System Polska z siedzibą w Warszawie. Firma jest dostawcą rozwiązań w zakresie elewacji wentylowanej oraz systemu zamocowań. To także dostawca m.in. żaluzji elewacyjnych czy przegród balkonowych. Sanok Rubber sfinansował transakcję własnymi środkami. Zarząd informuje, że:
Przedmiotowa akwizycja będzie sprzyjać transformacji w kierunku dostaw rozwiązań systemowych oraz osiągnięcia wyższego poziomu dywersyfikacji produktowej, co przełoży się na realizację jednego z kluczowych elementów kierunków strategicznego rozwoju Grupy Sanok Rubber Company, tj. koncentracji na segmentach o wyższej marżowości.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".