Samorządy wydadzą 6 mld zł na remonty i budowy

Autor: |Data publikacji:

Samorządy otrzymają około 6 mld zł na inwestycje związane z remontami i budową. Skorzystać mogą tu m.in. firmy z branży stolarki otworowej. 

Remonty i budowa obiektów publicznych – to inwestycje na które samorządy będą mogły wydać pieniądze z ogłoszonego właśnie rządowego programu. Kwota w wysokości 6 mld zł, pochodzi z Funduszu Inwestycji Samorządowych, a źródłem finansowania jest Fundusz Covid-19. Wsparcie przełoży się na zakup materiałów budowlanych, w tym stolarki otworowej – okien, drzwi i bram. Także zwiększy się popyt na usługę montażu.

Dotacje mają być przeznaczone m.in. na budowę i remonty szkół.

Dotacje otrzymają gminy, powiaty i miasta – 5 mld przypadnie dla gmin i miast na prawach powiatu i 1 mld dla powiatów ziemskich. Kwota dotacji uzależniona będzie od zamożności gmin i powiatów i relacji wydatków majątkowych. Istotny jest fakt, że pieniądze będą przyznane bezzwrotnie.

Wnioski samorządów o dotacje będą kierowane do Prezesa Rady Ministrów za pośrednictwem wojewodów. Jak zapewniają urzędnicy, środki finansowe w formie przelewów powinny trafić na konta samorządów w ciągu kilku tygodni od złożenia wniosku.

Więcej danych na temat programu Fundusz Inwestycji Samorządowych znajduje się m.in. na stronie Ministerstwa Rozwoju. Brakuje tam jednak informacji, od kiedy można składać wnioski.

Zobacz również

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.