Saint-Gobain z dużymi wzrostami w Polsce

Autor: |Data publikacji:

Saint-Gobain poinformował o wynikach za 2021 rok. Spółka zanotowała rekordowy dochód operacyjny, który był wyższy o ok. 60 proc. w stosunku do 2020 r.

Dla Saint-Gobain miniony rok był bardzo dobry pod kątem handlowym, firma zanotowała wysoką sprzedaż, a także duży wzrost dochodu. Przychody ze sprzedaży w 2021 r. wyniosły 44,16 mld euro, natomiast w roku 2020 była to kwota 38,12 mld euro, co oznacza wzrost o ponad 15 proc. Firma porównała także wyniki z zakończonego sezonu do 2019 r., w tym czasie sprzedaż wyniosła 42,57 mld, co oznacza wzrost o niecałe 4 proc. w roku 2021.

Showroom Saint-Gobain w Paryżu.

Wartość EBITDA w 2021 r. wyniosła 6,2 mld euro w porównaniu do 4,41 mld euro w 2020 r. Spółka informuje, że jest także zadowolona z danych dotyczących dochodu operacyjnego – w 2021 r. osiągnął on wartość 4,5 mld euro w porównaniu do 2,85 mld rok wcześniej (jest to więc wzrost o ponad 57 proc.) i 3,39 mld euro w roku 2019 – wzrost o niemal 33 proc. Na dobre wyniki wpłynęły także akwizycje. W 2021 r. Saint-Gobain przejęło lub podpisało umowy kupna 37 podmiotów, których łączna wartość przychodów ze sprzedaży wynosi około 2 mld euro.

Spółka podsumowała także działalność w poszczególnych regionach. Wartość przychodów ze sprzedaży w Europie Północnej, do której zalicza się także Polska, to ponad 15,02 mld euro. W 2020 r. sprzedaż wyniosła 12,8 mld euro, a w roku 2019 była to kwota 15,05 mld euro. Saint-Gobain informuje, że w części wschodniej Europy widać było silny wzrost na głównych rynkach w tym, w Polsce i w Czechach.

Dla Saint-Gobain 2021 rok był pierwszym, w którym wdrożona była strategia „Grow & Impact”. Szczegółowo na ten temat pisaliśmy TUTAJ. Firma uznała, że program wprowadzono z sukcesem, co potwierdzają bardzo dobre wyniki finansowe spółki.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".