Saint-Gobain podsumowało trzy kwartały działalności. Spółka odnotowała w ciągu dziewięciu miesięcy wzrost sprzedaży na poziomie 21 proc. w stosunku do roku 2020.
Francuska spółka Saint-Gobain podliczyła, że sprzedaż w okresie trzech kwartałów tego roku wyniosła 32,93 mld euro. To wzrost o 21 proc. w stosunku do roku 2020, wówczas sprzedaż wyniosła 27,89 mld euro. Najwyższą sprzedaż spółka odnotowała w regionie Północna Europa. W trzech kwartałach tego roku była to wartość 11,23 mld euro w porównaniu do 9,49 mld euro w roku ubiegłym.
Spółka informuje, że sprzedaż w samym trzecim kwartale, w okresie od lipca do końca września wzrosła o ponad 9 proc. w stosunku do 2020 r. oraz o ponad 13 proc. w porównaniu do 2019 r. Spółka stosuje tu miarę wzrostu sprzedaży „like-for-like”.
Zarząd przyznaje, że na wzrost wartości sprzedaży wpłynęły podwyżki cen szkła – w przypadku Saint-Gobain były one na poziomie 8,7 proc. w trzecim kwartale. Podwyżki były spowodowane rosnącymi cenami surowców i energii (o czym pisaliśmy TUTAJ). Jeśli chodzi o wolumen produktów, to tu wzrost był na poziomie 0,7 proc. w stosunku do trzeciego kwartału 2020 r. Firma przyznaje, że obecne dane porównywane są do wysokiej bazy z trzeciego kwartału 2020 r. Jeśli odniesiemy się do wyników z 2019 r., to w tym wypadku wzrost wolumenu sprzedaży jest na poziomie 3,6 proc.
Benoit Bazin, dyrektor generalny Saint-Gobain tłumaczy w mediach o tematyce ekonomicznej, że jednym z priorytetów spółki jest sprawna obsługa klientów. Przy obecnym dużym popycie na rynku budowlanym w Europie czy w Stanach Zjednoczonych, jeśli serwis klientów będzie na wysokim poziomie, to jego zdaniem, odbiorcy zaakceptują także wzrost cen produktów.
Pytanie jest oczywiście, jaki poziom cen zaakceptują klienci końcowi? Temu m.in. poświęcony będzie panel dyskusyjny na najbliższym Ogólnopolskim Forum Stolarki (16-17 listopada). Czytelników naszego serwisu zachęcamy do udziału w nim.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".