Saint-Gobain z dużym wzrostem po trzech kwartałach

Autor: |Data publikacji:

Saint-Gobain podsumowało trzy kwartały działalności. Spółka odnotowała w ciągu dziewięciu miesięcy wzrost sprzedaży na poziomie 21 proc. w stosunku do roku 2020.

Francuska spółka Saint-Gobain podliczyła, że sprzedaż w okresie trzech kwartałów tego roku wyniosła 32,93 mld euro. To wzrost o 21 proc. w stosunku do roku 2020, wówczas sprzedaż wyniosła 27,89 mld euro. Najwyższą sprzedaż spółka odnotowała w regionie Północna Europa. W trzech kwartałach tego roku była to wartość 11,23 mld euro w porównaniu do 9,49 mld euro w roku ubiegłym.

Spółka informuje, że sprzedaż w samym trzecim kwartale, w okresie od lipca do końca września wzrosła o ponad 9 proc. w stosunku do 2020 r. oraz o ponad 13 proc. w porównaniu do 2019 r. Spółka stosuje tu miarę wzrostu sprzedaży „like-for-like”.

Zarząd przyznaje, że na wzrost wartości sprzedaży wpłynęły podwyżki cen szkła – w przypadku Saint-Gobain były one na poziomie 8,7 proc. w trzecim kwartale. Podwyżki były spowodowane rosnącymi cenami surowców i energii (o czym pisaliśmy TUTAJ). Jeśli chodzi o wolumen produktów, to tu wzrost był na poziomie 0,7 proc. w stosunku do trzeciego kwartału 2020 r. Firma przyznaje, że obecne dane porównywane są do wysokiej bazy z trzeciego kwartału 2020 r. Jeśli odniesiemy się do wyników z 2019 r., to w tym wypadku wzrost wolumenu sprzedaży jest na poziomie 3,6 proc.

Benoit Bazin

Benoit Bazin, dyrektor generalny Saint-Gobain tłumaczy w mediach o tematyce ekonomicznej, że jednym z priorytetów spółki jest sprawna obsługa klientów. Przy obecnym dużym popycie na rynku budowlanym w Europie czy w Stanach Zjednoczonych, jeśli serwis klientów będzie na wysokim poziomie, to jego zdaniem, odbiorcy zaakceptują także wzrost cen produktów.

Pytanie jest oczywiście, jaki poziom cen zaakceptują klienci końcowi?  Temu m.in. poświęcony będzie panel dyskusyjny na najbliższym Ogólnopolskim Forum Stolarki (16-17 listopada). Czytelników naszego serwisu zachęcamy do udziału w nim.

Zobacz również

Bogdański i Wiśniowski wspierają Sandecję, Abakus i Premium Grodzki sponsorami podlaskiego sportu

Bogdański i Wiśniowski wspierają Sandecję, Abakus i Premium Grodzki sponsorami podlaskiego sportu

Przez lata branża stolarki była mecenasem sportu, szczególnie lokalnego i nie inaczej jest w nowo rozpoczynającym się sezonie. W ostatnim czasie umowy sponsoringowe podpisały Abakus, Bogdański, Premium Grodzki oraz Wiśniowski.

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – ruszyła sprzedaż biletów!

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – ruszyła sprzedaż biletów!

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 odbędzie się w dniach 15–16 października 2025 w Hotelu Vienna House Andel`s Łódź. Serdecznie zachęcamy do wzięcia udziału w tym wydarzeniu.

Arkadiusz Muś założy partię polityczną?

Arkadiusz Muś założy partię polityczną?

W ostatnich dniach media obiegła informacja o tym, że na horyzoncie pojawiła się nowa partia polityczna, której inicjatorem miałby być Arkadiusz Muś, właściciel Press-Glass.