Saint-Gobain podsumował wyniki z minionego roku. To był trudny okres, w którym spółka odnotowała spadki sprzedaży.
W minionym roku przedsiębiorstwa działały w trudnym środowisku makroekonomicznym, a Saint-Gobain odnotował niższe wolumeny sprzedaży w stosunku do roku 2022. Firmie udało się jednak osiągnąć dobre wyniki w Ameryce Północnej, Azji i regionie Pacyfiku oraz krajach rozwijających się. Obecnie z tych regionów pochodzą 2/3 przychodów grupy.
W minionym roku spółka odnotowała przychody ze sprzedaży w wysokości 47,94 mld euro w stosunku do 51,19 mld w roku 2022. Oznacza to spadek o 6,4 proc. Z kolei wynik EBITDA wyniósł w minionym roku ok. 7 mld euro w porównaniu do 7,12 mld rok wcześniej. W tym przypadku jest to spadek o 1,7 proc.
Saint-Gobain podliczył także, że w całym ubiegłym roku ceny wzrosły średnio o 4,6 proc., z kolei wolumen sprzedaży był niższy o 5,5 proc. Najbardziej widoczny był spadek sprzedaży w nowym budownictwie, podczas gdy sektor remontów okazał się odporny na spowolnienie gospodarcze.
W 2023 roku spółka zainwestowała 223 mln euro w badania i rozwój na rzecz dekarbonizacji. Dzięki tym wysiłkom grupie udało się zmniejszyć ilość emisji CO2 o 34 proc. do 8,8 mln ton. Ponadto do 2025 r. ok. 2/3 zużywanego prądu będzie zeroemisyjne.
Benoit Bazin, dyrektor generalny w Saint-Gobain prognozuje sytuację w bieżącym roku:
Jestem przekonany, że rok 2024 będzie kolejnym udanym rokiem dla Saint-Gobain dzięki szybko rozwijającym się rynkom Ameryki Północnej, Azji i wschodzących oraz płynnej integracji naszych ostatnich przejęć, szczególnie w sektorze chemii budowlanej. W Europie Zachodniej renowacje będą nadal odporne na spowolnienie, podczas gdy sytuacja w sektorze nowego budownictwa będzie nadal trudna.
Zobacz również
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.
OFS 2025 – fotorelacja (druga część)
Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.
Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych
DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.