Saint-Gobain – dostawca szkła i materiałów budowlanych, podsumował pierwszy kwartał. To okres, w którym koncern zanotował organiczny wzrost o 4,7 proc.
Saint-Gobain podał dane dotyczące pierwszego kwartału bieżącego roku. Spółka odnotowała wzrost organiczny we wszystkich segmentach, co było dużym osiągnięciem w okresie geopolitycznych i makroekonomicznych trudności. Saint-Gobain poinformował o wzroście cen w I kwartale o 10,2 proc. w stosunku do początku roku 2022. Natomiast firma zauważyła spadki wolumenu sprzedaży o 5,5 proc. Zarząd spółki spodziewa się umiarkowanego spowolnienia na rynku budowlanym, przy czym oczekuje dużego spadku na rynku nowego budownictwa, a stabilnej sytuacji na rynku remontowym.

W ujęciu sprawozdawczym sprzedaż w I kwartale wzrosła o 3,3 proc. osiągając wartość 12,4 mld euro w porównaniu do 12 mld euro w roku 2022. Spółka podała także, jak kształtowały się wyniki na poszczególnych rynkach. Jeśli chodzi o sprzedaż w Europie Wschodniej, to nieznacznie spadła w porównaniu do rekordowo wysokich wyników w I kwartale 2022 r. Saint-Gobain podaje wyniki wspólnie dla regionu Europa Północna, do którego zaliczają się kraje skandynawskie, ale i Europu Wschodniej, Niemcy oraz Wielka Brytania. W tym regionie sprzedaż w pierwszym kwartale 2023 r. wyniosła 3,51 mld euro w stosunku do 4 mld w roku 2022. To spadek o ponad 12 proc. Jednak według wskaźnika like-for-like jest to wzrost o 1 proc.
Zobacz również
Oknoplast rezygnuje z udziału w Fensterbau Frontale 2026
Jak poinformowała niemiecka spółka producenta okien, Oknoplast Deutschland, zrezygnowała ona z udziału w najbliższej edycji targów Fensterbau Frontale w Norymberdze.
Hydro zamknie zakłady w Europie
Hydro chce optymalizować swoją działalność i zamierza zamknąć pięć zakładów zajmujących się ekstruzją w Europie.
Aluprof ogłasza kolejny etap integracji z Seltem
Aluprof Sun Shading Solutions jest nowym segmentem marki Aluprof. Powstał on dzięki przejęciu spółki Selt wraz z całym jej majątkiem.


