Saint-Gobain na plusie, mimo spadku wolumenu sprzedaży

Autor: |Data publikacji:

Saint-Gobain – dostawca szkła i materiałów budowlanych, podsumował pierwszy kwartał. To okres, w którym koncern zanotował organiczny wzrost o 4,7 proc.

Saint-Gobain podał dane dotyczące pierwszego kwartału bieżącego roku. Spółka odnotowała wzrost organiczny we wszystkich segmentach, co było dużym osiągnięciem w okresie geopolitycznych i makroekonomicznych trudności. Saint-Gobain poinformował o wzroście cen w I kwartale o 10,2 proc.  w stosunku do początku roku 2022. Natomiast firma zauważyła spadki wolumenu sprzedaży o 5,5 proc. Zarząd spółki spodziewa się umiarkowanego spowolnienia na rynku budowlanym, przy czym oczekuje dużego spadku na rynku nowego budownictwa, a stabilnej sytuacji na rynku remontowym.

W ujęciu sprawozdawczym sprzedaż w I kwartale wzrosła o 3,3 proc. osiągając wartość 12,4 mld euro w porównaniu do 12 mld euro w roku 2022. Spółka podała także, jak kształtowały się wyniki na poszczególnych rynkach. Jeśli chodzi o sprzedaż w Europie Wschodniej, to nieznacznie spadła w porównaniu do rekordowo wysokich wyników w I kwartale 2022 r. Saint-Gobain podaje wyniki wspólnie dla regionu Europa Północna, do którego zaliczają się kraje skandynawskie, ale i Europu Wschodniej, Niemcy oraz Wielka Brytania. W tym regionie sprzedaż w pierwszym kwartale 2023 r. wyniosła 3,51 mld euro w stosunku do 4 mld w roku 2022. To spadek o ponad 12 proc. Jednak według wskaźnika like-for-like jest to wzrost o 1 proc.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".