Saint-Gobain – dostawca szkła i materiałów budowlanych, podsumował pierwszy kwartał. To okres, w którym koncern zanotował organiczny wzrost o 4,7 proc.
Saint-Gobain podał dane dotyczące pierwszego kwartału bieżącego roku. Spółka odnotowała wzrost organiczny we wszystkich segmentach, co było dużym osiągnięciem w okresie geopolitycznych i makroekonomicznych trudności. Saint-Gobain poinformował o wzroście cen w I kwartale o 10,2 proc. w stosunku do początku roku 2022. Natomiast firma zauważyła spadki wolumenu sprzedaży o 5,5 proc. Zarząd spółki spodziewa się umiarkowanego spowolnienia na rynku budowlanym, przy czym oczekuje dużego spadku na rynku nowego budownictwa, a stabilnej sytuacji na rynku remontowym.
W ujęciu sprawozdawczym sprzedaż w I kwartale wzrosła o 3,3 proc. osiągając wartość 12,4 mld euro w porównaniu do 12 mld euro w roku 2022. Spółka podała także, jak kształtowały się wyniki na poszczególnych rynkach. Jeśli chodzi o sprzedaż w Europie Wschodniej, to nieznacznie spadła w porównaniu do rekordowo wysokich wyników w I kwartale 2022 r. Saint-Gobain podaje wyniki wspólnie dla regionu Europa Północna, do którego zaliczają się kraje skandynawskie, ale i Europu Wschodniej, Niemcy oraz Wielka Brytania. W tym regionie sprzedaż w pierwszym kwartale 2023 r. wyniosła 3,51 mld euro w stosunku do 4 mld w roku 2022. To spadek o ponad 12 proc. Jednak według wskaźnika like-for-like jest to wzrost o 1 proc.
Zobacz również
Bogdański i Wiśniowski wspierają Sandecję, Abakus i Premium Grodzki sponsorami podlaskiego sportu
Przez lata branża stolarki była mecenasem sportu, szczególnie lokalnego i nie inaczej jest w nowo rozpoczynającym się sezonie. W ostatnim czasie umowy sponsoringowe podpisały Abakus, Bogdański, Premium Grodzki oraz Wiśniowski.
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – ruszyła sprzedaż biletów!
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 odbędzie się w dniach 15–16 października 2025 w Hotelu Vienna House Andel`s Łódź. Serdecznie zachęcamy do wzięcia udziału w tym wydarzeniu.
Arkadiusz Muś założy partię polityczną?
W ostatnich dniach media obiegła informacja o tym, że na horyzoncie pojawiła się nowa partia polityczna, której inicjatorem miałby być Arkadiusz Muś, właściciel Press-Glass.