Saint-Gobain w pierwszym półroczu tego roku odnotował rekordowo wysoki zysk operacyjny. Choć jednocześnie firma miała spadek w wartości sprzedaży.
Saint-Gobain podsumował pierwsze półrocze bieżącego roku. Wartość przychodów ze sprzedaży wyniosła 24,95 mld euro w porównaniu do 25,48 mld euro, co oznacza spadek o ponad 2 proc. w stosunku do roku ubiegłego. Jednocześnie spółka odnotowała rekordowo wysoki zysk operacyjny, w zakończonym właśnie półroczu wyniósł on 2,81 mld euro w porównaniu do 2,79 mld euro, to wzrost o 0,8 proc. Także zadowolona jest z wyniku EBITDA, w tym roku osiągnął on 3,73 mld euro w porównaniu do 3,68 mld w roku 2022, to wzrost o 1,5 proc.
Największe dochody spółka odnotowała w Ameryce Północnej, Azji i na rynkach wschodzących, które łącznie odpowiadają za 60 proc. przychodów grupy. Benoit Bazin, dyrektor generalny Saint-Gobain dodaje:
W Europie Zachodniej największy dla nas jest rynek renowacji. Zgodnie z naszymi oczekiwaniami obserwujemy dużą odporność na tym rynku na spadki. Udaje się to osiągnąć dzięki środkom stymulującym i regulacjom mającym na celu przyspieszenie drogi do neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla. Popyt na nowe konstrukcje rośnie, mimo że dodatkowe koszty finansowania tymczasowo wpływają na sektor.
Saint-Gobain podsumował także działalność w pierwszym półroczu w Polsce. Pod koniec 2022 r. w naszym kraju powstała organizacja „Saint-Gobain Solutions” zrzeszająca wszystkie lokalne marki, zachęcająca do rozwoju m.in cross-sellingu. To system sprzedaży polegającej na tym, że klientowi, po nabyciu towaru, oferuje się dodatkowe opcje zakupu. Natomiast w pierwszym półroczu 2023 r. zainaugurowano projekt „Kopernikańscy Innowatorzy” w Pracowni Przewrotu Kopernikańskiego w Warszawie. Pisaliśmy o tym wydarzeniu TUTAJ. Znajdują się w nim liczne rozwiązania wypracowane przez grupę: izolacje Isover, tynki Rigips, zaprawy Weber, sufity Ecophon oraz przeszklenia ognioodporne Vetrotech. Grupa planuje również wprowadzić w Polsce cyfrowe narzędzie, które pozwoli deweloperom budować mieszkania z prefabrykatów z wykorzystaniem kompleksowych rozwiązań Saint-Gobain.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".