Najnowsze opracowanie Centrum Informacji Branżowej w postaci Vademecum Stolarki poświęcono tym razem segmentowi osłon wraz z artykułem omawiającym ten rynek. Rozwija się on równolegle z rozwojem rynku okien, gdyż 80 proc. producentów okien posiada rolety w swoich ofertach handlowych, a co szósty je wręcz produkuje.

Choć osłony produkowane są w kilkuset zakładach, to 70 proc. tego rynku należy do kilkunastu największych wytwórców. Liderem branży osłon zewnętrznych jest kaliski Portos, który już w 2019 roku przekroczył 300 mln zł obrotu, uzyskując jednocześnie ponad 88 mln zł zysku netto. W 2020 roku odnotował kolejny wzrost sprzedaży, a i obecny sezon zapowiada się tu rekordowo. Trzech producentów osłon zewnętrznych może pochwalić się sprzedażą na poziomie przekraczającym 150 mln zł i co ważne, także oni odnotowali wzrost sprzedaży w 2020 roku. Sprzedaż Anwisu zwiększyła się aż o 18 procent do 188 mln zł, Selt zanotował wzrost aż o 22 procent do niemal 177 mln zł, a Eko-Okna urosły w tym segmencie do 170 mln zł. Nie gorzej wyglądają prognozy tych firm na obecny sezon, stawiane po wynikach pierwszego półrocza obecnego sezonu.
Artykuł, autorstwa Centrum Analiz Branżowych, przypomina, że okienne osłony zewnętrzne mają ogromną szansę zostać głównymi beneficjentami programów Europejskiego Zielonego Ładu, który ma zapewnić znaczący wzrost sprzedaży produktów wpływających na poprawę efektywności energetycznej budynków. Mało co pasuje do tych założeń jak właśnie okna energooszczędne i ich osłony. Więcej na temat rynku osłon zewnętrznych i ich oferty na sezon 2021 przeczytać można w Vademecum Stolarki, w czerwcowym wydaniu miesięcznika Forum Branżowe. Dostępne w prenumeracie.
Tagi
Anwiscentrum analiz branżowychCentrum Informacji BranżowejEko-OknaoknaPortosroletyrynek osłonSeltzielony ładZobacz również
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.
OFS 2025 – fotorelacja (druga część)
Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.
Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych
DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.


