Globalny rynek okien i drzwi będzie zwiększał swoją wartość do roku 2026. Takie prognozy zaprezentowali analitycy rynku z agencji Global Market Insights, nie wiedząc jeszcze, że będzie globalna pandemia.
W dokumencie Windows and Doors Market Size opublikowanym przez agencję Global Market Insights badacze oceniają, że branża będzie się rozwijać na całym świecie. Jako bazę do analizy wyznaczono rok 2018 – wtedy wartość rynku wyniosła ponad 160 mld dolarów. Prognozuje się, że rynek będzie się rozwijał o 5,1 proc. rocznie i w roku 2026 osiągnie wartość ponad 235 mld dolarów. Prognozy nie uwzględniają wpływu COVID-19, a odnoszą się do sprzedaży produkty wykonanych z drewna, PCW, metali (aluminium i stal) i innych tworzyw (np. włókna szklane).
Stosunkowo najwyższy wzrost wartości sprzedaży odnotowany będzie w grupie stolarki z PCW – o ok. 5,4 proc. Na całym świecie widać tendencję, by zastępować stolarkę drewnianą na tę wykonaną z PCW. Przemawia za tym trwałość ram plastikowych i niższa cena w stosunku do drewnianych.
Okna i drzwi montowane są w większości w budynkach mieszkalnych – ten segment stanowi 60 proc. udziału w globalnej sprzedaży stolarki. Klienci indywidualni kupują produkty do nowych budynków, ale także rośnie poziom wydatków na remonty.
Zwiększa się aktywność krajów rozwijających się pod kątem budownictwa mieszkaniowego – do tych rynków należą przede wszystkim Chiny i Indie. Także w USA dane wskazują, że powstaje dużo budynków mieszkalnych. W grudniu 2019 sprzedaż domów jednorodzinnych w USA wyniosła 694 tys., co oznacza wzrost o 23 proc. w stosunku do roku poprzedniego (w tym kraju domy budują zazwyczaj firmy, które potem budynki sprzedają).
Raport został opracowany na podstawie danych z 21 krajów na świecie, w tym z Polski (a także: z USA, Kanady, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Włoch, Francji, Rosji, Belgii, Chin, Indii, Japonii, Indonezji, Południowej Korei, Malezji, Brazylii, Meksyku, Arabii Saudyjskiej, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Kataru i RPA).
W omawianym dokumencie analitycy nie uwzględnili wpływu na rynek okien drzwi pandemii Covid-19.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".