Rośnie zainteresowanie eksportem do Senegalu

Red.: |Data publikacji:

Senegal staje się ostatnio atrakcyjnym kierunkiem eksportowym dla przedsiębiorców z Polski. W Małopolsce gościli właśnie senegalscy przedsiębiorcy, zainteresowani nawiązaniem relacji handlowych m.in. z producentami okien i drzwi.

Misja gospodarcza Senegalczyków odbyła się w dniach 15-18 października. Goście odwiedzili dwa miasta – Kraków oraz Nowy Sącz i tam właśnie zorganizowane były spotkania z polskim biznesem. Przedstawiciele firm z Polski i Senegalu prowadzili bezpośrednie rozmowy i poznawali swoje oferty. Wiele z tych nowo nawiązanych relacji prawdopodobnie zaowocuje kontraktami w przyszłości.

Organizatorem wydarzenia były: Krakowski Park Technologiczny i Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego (MARR). Misja gospodarcza Senegalczyków zorganizowana była w ramach projektu „Power up your Business in Małopolska 2” współfinansowanego przez Unię Europejską. Program jest skierowany do małych i średnich firm z rejonu Małopolski, które chciałyby rozwijać eksport. Wśród przedsiębiorstw z polskiej strony były także te, które reprezentują branżę stolarki otworowej.

Jak tłumaczy przedstawiciel MARR, wstęp na spotkania był otwarty, mogła się pojawić na nich każda z firm, zainteresowana współpracą z Senegalczykami. Agencja na razie nie chce podawać nazw producentów, którzy wzięli udział w konsultacjach, jednak zaznacza, że nie były to duże zakłady, a małe i średnie przedsiębiorstwa, które należy wspierać w ich ekspansji na zagraniczne rynki.

Senegalscy przedsiębiorcy byli zainteresowani szeroką ofertą polskich producentów. Co to oznacza? Przykładowo firma, zajmująca się budową domów, prowadziła rozmowy z producentem okien, drzwi, ale też z dostawcami materiałów wykończeniowych. Dlatego przedstawiciel jednej, senegalskiej firmy miał szanse rozpocząć współpracę z kilkoma polskimi przedsiębiorstwami.

Warto tu zauważyć, że jeśli chodzi o Senegal jako rynek eksportowy, to ten kraj już od pewnego czasu cieszy się zainteresowaniem wśród branży stolarki otworowej. W stolicy, Dakarze powstał salon z polskimi oknami i drzwiami, gdzie znajdują się produkty firm: Erkado, Klimas Wkręt-Met czy Okna Konieczny. Ten rozwój handlu jest także wspierany przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu (PAIH) w Dakarze. Jak się okazuje, do PAIH zwraca się ostatnio kilkanaście firm tygodniowo z zapytaniami o charakterze handlowym.

 

Zobacz również

Wzmocnienia wciąż na fali, choć z mniejszą rentownością

Wzmocnienia wciąż na fali, choć z mniejszą rentownością

MFO, producent wzmocnień stalowych, odnotował w I półroczu br. wyraźny wzrost przychodów. Zmniejszył się natomiast wypracowany zysk netto.

Vivento zbudowało halę produkcyjną i planuje nowy magazyn

Vivento zbudowało halę produkcyjną i planuje nowy magazyn

Vivento zbudował nowa halę produkcyjną, Firma planuje także kolejna inwestycję i chce zbudować magazyn wyrobów gotowych.

Koncerny szklane podwyższały ceny w odpowiedzi na rosnące koszty

Koncerny szklane podwyższały ceny w odpowiedzi na rosnące koszty

NSG i AGC podsumowały II kwartał bieżącego roku. Spółki podnosiły ceny na swoje produkty, by zrekompensować podwyżki.

1