Erkado, Klimas Wkręt-Met i Okna Konieczny podbijają Afrykę

Autor: MR |Data publikacji: 2019-05-08

Polskie okna, drzwi i osłony już wkrótce będą sprzedawane w polskim sklepie w Dakarze, w Senegalu. Właśnie trwają przygotowania do jego otwarcia, które nastąpi już w maju.

Polscy producenci stolarki otworowej najwięcej eksportują do krajów, które są blisko naszej granicy. Ale okazuje się, że okna, drzwi czy osłony także trafiają do krajów afrykańskich. Pod koniec maja planowane jest w stolicy Senegalu otwarcie salonu ekspozycyjnego z polskimi materiałami budowlanymi i do wykończenia wnętrz.

Swoje produkty będą tu prezentować m.in. Klimas Wkręt-Met, Erkado i dystrybutor stolarki i osłon – firma Okna Konieczny. Prezentowane produkty będzie można kupić na miejscu. Polskie firmy właśnie wysłały do Dakaru kontenery z zapakowanymi wyrobami, które będą oferowane w sklepie.

Salon w stolicy Senegalu założyło małżeństwo Polaków, którzy sami zwrócili się do polskich firm z propozycją handlową. Firmy, które zdecydowały się na współpracę z właścicielami senegalskiego salonu, realizują w ten sposób swoją strategię obecności w Afryce. Tak jest na przykład z Erkado. Producent drzwi sprzedaje także w innych krajach, takich jak Nigeria, Ghana, Wybrzeże Kości Słoniowej czy Mali. Jak przyznaje Radosław Bartochowski z Erkado, nie jest to niszowa sprzedaż, szczególnie eksport do Nigerii i do Wybrzeża Kości Słoniowej dynamicznie się rozwija. Jeśli chodzi o Dakar, to będzie to pierwszy show room w tym kraju, w którym będzie można obejrzeć okna, drzwi i osłony polskich producentów.

Leszek Biały, szef Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH) w Dakarze przyznał, że pierwszy w historii salon ekspozycyjny polskich materiałów wykończeniowych powstał przy wsparciu jego biura. Projekt jest obecnie w ostatniej fazie realizacji, oficjalne otwarcie nastąpi w drugiej połowie maja.

Nie było do tej pory miejsca w Senegalu, gdzie można by było organoleptycznie stwierdzić jakość polskich produktów. A jednocześnie trudno było namówić polską firmę, by zainwestowała w showroom – wiązałoby się to niestety z dość dużymi kosztami. Ta forma, jaką udało się stworzyć obecnie, pozwala polskim firmom zbadać rynek bez zbyt dużych kosztów. Jedyne konieczne jest wysłanie ekspozytorów, próbek i katalogów w języku francuskim. I oczywiście ustalenie warunków współpracy.

Zobacz również

Koniec ery szybkiego rozwoju?

Koniec ery szybkiego rozwoju?

Centrum Analiz Branżowych podało wyniki na temat eksportu okien, drzwi i bram. W I półroczu 2019 r. sprzedaż spadła w 9 na 20 topowych rynków zagranicznych.

OKNOPLAST promuje swoje bramy

OKNOPLAST promuje swoje bramy

Producent z Krakowa wprowadza do swojej oferty handlowej bramy garażowe Dekedo, stąd postanowił to zakomunikować w nowej kampanii wizerunkowej prowadzonej w telewizji i w internecie. Kampania tv potrwa jeszcze do 20 października.

BIMproQr otwiera rynki azjatyckie dla branży

BIMproQr otwiera rynki azjatyckie dla branży

BIMproQr opracowało platformę online, która ułatwi polskim firmom budowlanym sprzedaż na rynki azjatyckie. Rozwiązaniem sa zainteresowane firmy stolarkowe.