W 2020 roku niemiecki rynek drzwi wejściowych do domów dynamicznie się rozwijał. W tym sezonie ma być jeszcze lepiej – eksperci przewidują dwucyfrowe wzrosty.
Niemiecki rynek drzwi wejściowych do domów, pomimo zawirowań związanych z pandemią, zachowywał się bardzo stabilnie w 2020 roku. Rynek ten wzrósł o 3 proc. w porównaniu do 2019 roku – wynika z najnowszych danych zebranych przez Branchenradar.com. Przychody producentów wyniosły około 544 mln euro.
Impuls do wzrostów w 2020 roku dał rynek renowacji i duże zapotrzebowanie na wysokiej jakości drzwi metalowe o właściwościach antywłamaniowych. W porównaniu do 2019 r. sprzedaż w segmencie premium wzrosła ilościowo o 4,8 proc. w porównaniu do roku poprzedniego, a wartościowo o 3,8 proc. Rozwój rynku drzwi wejściowych do domów z tworzywa sztucznego był niezauważalny – niemieccy analitycy mówią o trendzie bocznym w tym przypadku. Pozycję rynkową tracą z kolei drzwi drewniane i drzwi bez zabezpieczeń przeciwwłamaniowych.
W tym roku rynek jest napędzany przede wszystkim zauważalnym wzrostem cen. Według Branchenradar.com popyt ma rosnąć szybciej w tym roku niż w ubiegłym sezonie, a wzrost cen jest szacowany na poziomie co najmniej 6 proc. Jak prognozują analitycy, przychody niemieckich producentów prawdopodobnie wzrosną w tym roku o około 10 procent. W 2022 roku z kolei wzrost ma być na poziomie około 6 proc.
Również niemiecki rynek drzwi wewnętrznych notuje wzrosty. Więcej na ten temat piszemy TUTAJ.
Zobacz również
XV Kongres Stolarki Polskiej już w przyszłym tygodniu
W dniach 22–23 maja w Hotelu Warszawianka w Jachrance odbędzie się XV Kongres Stolarki Polskiej organizowany przez Związek POiD.
„Czyste Powietrze” winne miliony złotych. Wykonawcy protestują
Fala protestów w związku z nierozliczonymi umowami w ramach programu „Czyste Powietrze”. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zalega z wypłatami pojedynczym firmom nawet po kilkadziesiąt milionów złotych.
Forum Webinar 2025 #1 – poznaj nowości na sezon 2025
Już 15 maja pierwsze w tym roku spotkanie online w ramach Forum Webinar. Wydarzenie będzie poświęcone prezentacji nowości produktowych przygotowanych przez dostawców i producentów na sezon 2025.