W 2020 roku niemiecki rynek drzwi wejściowych do domów dynamicznie się rozwijał. W tym sezonie ma być jeszcze lepiej – eksperci przewidują dwucyfrowe wzrosty.
Niemiecki rynek drzwi wejściowych do domów, pomimo zawirowań związanych z pandemią, zachowywał się bardzo stabilnie w 2020 roku. Rynek ten wzrósł o 3 proc. w porównaniu do 2019 roku – wynika z najnowszych danych zebranych przez Branchenradar.com. Przychody producentów wyniosły około 544 mln euro.
Impuls do wzrostów w 2020 roku dał rynek renowacji i duże zapotrzebowanie na wysokiej jakości drzwi metalowe o właściwościach antywłamaniowych. W porównaniu do 2019 r. sprzedaż w segmencie premium wzrosła ilościowo o 4,8 proc. w porównaniu do roku poprzedniego, a wartościowo o 3,8 proc. Rozwój rynku drzwi wejściowych do domów z tworzywa sztucznego był niezauważalny – niemieccy analitycy mówią o trendzie bocznym w tym przypadku. Pozycję rynkową tracą z kolei drzwi drewniane i drzwi bez zabezpieczeń przeciwwłamaniowych.
W tym roku rynek jest napędzany przede wszystkim zauważalnym wzrostem cen. Według Branchenradar.com popyt ma rosnąć szybciej w tym roku niż w ubiegłym sezonie, a wzrost cen jest szacowany na poziomie co najmniej 6 proc. Jak prognozują analitycy, przychody niemieckich producentów prawdopodobnie wzrosną w tym roku o około 10 procent. W 2022 roku z kolei wzrost ma być na poziomie około 6 proc.
Również niemiecki rynek drzwi wewnętrznych notuje wzrosty. Więcej na ten temat piszemy TUTAJ.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".