Rok zmian dla Invado i Dobroplastu

Autor: |Data publikacji:

Arbonia Group, do której należą m.in. Dobroplast (okna pvc) i Invado (drzwi), podsumowała miniony rok pod względem handlowym. Grupa osiągnęła generalnie przychód w wysokości 1,374 mld franków.

Arbonia Group to jeden z największych holdingów w Europie, który działa w czterech branżach: ogrzewanie i wentylacja, wyposażenie sanitarne, a także okna i drzwi. Do Grupy Arbonia należy wiele podmiotów w Europie, z Polski zaś są to Dobroplast i Invado. Jeśli chodzi o dywizję okien, to przychód netto wyniósł 366,3 mln franków, w porównaniu do 351 mln w roku 2017. W dywizji drzwi przychód netto w minionym roku wyniósł 357,5 mln w porównaniu do 340 mln w roku 2017.

Koncern w swoim raporcie podkreśla, że największymi rynkami zbytu w minionym roku były Niemcy, potem Szwajcaria, a na trzecim miejscu Polska. W czołówce znajduje się także Francja – łącznie w tych czterech krajach Grupa zrealizowała około 80 proc. przychodów w 2018 roku. Zjawiska, z jakimi musiał się zderzyć szwajcarski koncern, to rosnące ceny surowców do produkcji, przede wszystkim aluminium, stali oraz szkła. Dużym problemem były także rosnące koszty pracy, szczególnie odczuwalne w Centralnej i Wschodniej Europie. Arbonia podkreśla, że w Polsce brak wykwalifikowanej siły roboczej stanowi już duży problem. Z tego powodu spada poziom wydajności produkcji, który w polskich spółkach jest poniżej średniej europejskiej. Co ciekawe, jeśli chodzi o produkcję drzwi, to fabryki w Niemczech i Polsce – czyli m.in. Invado, pracowały wykorzystując maksymalnie swoje zdolności produkcyjne. Firmy przejdą modernizację, by te moce produkcyjne zwiększyć. Invado jest właśnie w trakcie rozbudowy, producent w minionym roku oddał do użytku nowy magazyn.  Do roku 2020 Invado wyda na inwestycje w moce produkcyjne ponad 60 mln zł. Zmiany nastąpiły również w kierownictwie firmy z Ciasnej.

Zmiany na stanowisku prezesa nastąpiły również w Dobroplaście, choć firma nadal się rozwija, stając się jednym z liderów na polskim rynku. W minionym roku zakład wprowadził do sprzedaży nowy produkt w systemie P-Line. Jest to rozwiązanie, które skierowane jest do klientów wymagających. Firma bowiem chce oferować w przyszłości więcej produktów w średniej i wyższej półce cenowej.

Zobacz również

Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych

Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych

Zarząd Eko-Okna S.A. wydał oświadczenie, w którym stanowczo dementuje zarzuty stawiane przez Dawida Brożka, przewodniczącego OM NSZZ Solidarność Silesia. Firma oskarża go o rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, które mają podważać zaufanie do pracodawcy i destabilizować sytuację wśród pracowników.

Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?

Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?

Zaledwie dwa tygodnie temu pisaliśmy o wsparciu, jakiego udzielają firmy z branży stolarki okienno-drzwiowej w rozwój sportu, a tymczasem w w ostatnich dniach o przedłużeniu umów sponsorskich poinformowały Fakro, Stollar i Wital. Ponadto dochodzą słuchy, że swoją ekspansję na europejskim rynku kontynuować ma Drutex.

Podziękowania właścicieli Eko-Okien

Podziękowania właścicieli Eko-Okien

Mateusz i Katarzyna Kłosek, do których należy największy producent stolarki w Polsce - Eko-Okna, opublikowali krótkie oświadczenie z podziękowaniami.