Arbonia Group, do której należą m.in. Dobroplast (okna pvc) i Invado (drzwi), podsumowała miniony rok pod względem handlowym. Grupa osiągnęła generalnie przychód w wysokości 1,374 mld franków.
Arbonia Group to jeden z największych holdingów w Europie, który działa w czterech branżach: ogrzewanie i wentylacja, wyposażenie sanitarne, a także okna i drzwi. Do Grupy Arbonia należy wiele podmiotów w Europie, z Polski zaś są to Dobroplast i Invado. Jeśli chodzi o dywizję okien, to przychód netto wyniósł 366,3 mln franków, w porównaniu do 351 mln w roku 2017. W dywizji drzwi przychód netto w minionym roku wyniósł 357,5 mln w porównaniu do 340 mln w roku 2017.
Koncern w swoim raporcie podkreśla, że największymi rynkami zbytu w minionym roku były Niemcy, potem Szwajcaria, a na trzecim miejscu Polska. W czołówce znajduje się także Francja – łącznie w tych czterech krajach Grupa zrealizowała około 80 proc. przychodów w 2018 roku. Zjawiska, z jakimi musiał się zderzyć szwajcarski koncern, to rosnące ceny surowców do produkcji, przede wszystkim aluminium, stali oraz szkła. Dużym problemem były także rosnące koszty pracy, szczególnie odczuwalne w Centralnej i Wschodniej Europie. Arbonia podkreśla, że w Polsce brak wykwalifikowanej siły roboczej stanowi już duży problem. Z tego powodu spada poziom wydajności produkcji, który w polskich spółkach jest poniżej średniej europejskiej. Co ciekawe, jeśli chodzi o produkcję drzwi, to fabryki w Niemczech i Polsce – czyli m.in. Invado, pracowały wykorzystując maksymalnie swoje zdolności produkcyjne. Firmy przejdą modernizację, by te moce produkcyjne zwiększyć. Invado jest właśnie w trakcie rozbudowy, producent w minionym roku oddał do użytku nowy magazyn. Do roku 2020 Invado wyda na inwestycje w moce produkcyjne ponad 60 mln zł. Zmiany nastąpiły również w kierownictwie firmy z Ciasnej.
Zmiany na stanowisku prezesa nastąpiły również w Dobroplaście, choć firma nadal się rozwija, stając się jednym z liderów na polskim rynku. W minionym roku zakład wprowadził do sprzedaży nowy produkt w systemie P-Line. Jest to rozwiązanie, które skierowane jest do klientów wymagających. Firma bowiem chce oferować w przyszłości więcej produktów w średniej i wyższej półce cenowej.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".