Mariusz Witek nie będzie już prezesem Dobroplastu

Red.: RK |Data publikacji: 2019-01-02

Mariusz Witek, prezes zarządu spółki Dobroplast z Zambrowa, będącej częścią szwajcarskiej Grupy AFG, z dniem 31 stycznia 2019 roku przestanie pełnić tę funkcję. Nie wiemy jeszcze kto zastąpi go na tym stanowisku.

Mariusz Witek kierował wcześniej Okfensem, który należał wówczas do koncernu Saint-Gobain. Przedtem był menedżerem w Pepsico i Kimberly-Clark oraz dyrektorem sprzedaży i marketingu w AkzoNobel. Ukończył Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie oraz INSEAD Executive MBA. Od września 2013 kierował Dobroplastem po tym, jak od małżeństwa Kaczyńskich został on kupiony przez Grupę AFG.

Pomimo niesprzyjających okoliczności udało mu się utrzymać wysoki poziom sprzedaży w Dobroplaście. Przeorganizował strukturę i portfolio produktów tej firmy, w ubiegłym roku wdrożył nową warstwę wizerunkową i logo, a w sezonie 2018 nową linię okien P-Line, opartych na systemach Rehau. Jeszcze niedawno prezes Witek odbierał dla firmy Polską Nagrodę Jakości i partnerował Ogólnopolskiemu Forum Stolarki na Narodowym.

W wywiadzie udzielonym nam w lipcu 2014 roku Mariusz Witek powiedział: „Coraz więcej inwestorów wierzy w koncepcję kupowania materiałów w jednym miejscu, czego przykładem są choćby składy PSB i ich programy lojalnościowe. Może więc przyszłość handlu stolarką jest w sklepach, które oferują dużo szerszy asortyment niż same okna?”.

My też tak przypuszczamy i mamy nadzieję na kolejne spotkania z prezesem Witkiem, być może nawet przy szerszych projektach niż same okna. Nie są nam znane dalsze plany zawodowe Pana Mariusza, ale domyślamy się, że pozostanie on w branży.

Zobacz również

Będzie łatwiej uzyskać dotację na wymianę okien?

Będzie łatwiej uzyskać dotację na wymianę okien?

Czyste powietrze - program dotacji na wymianę m.in. stolarki, od 15 maja jest zmodyfikowany. Będzie łatwiej dostać zwrot kosztów termomodernizacji.

Grupa Velux na czele polskiej stolarki

Grupa Velux na czele polskiej stolarki

Tegoroczna lista 500 dziennika Rzeczpospolita nie przynosi większych niespodzianek, choć brakuje na niej kilku czołowych firm naszej branży. Być może niechęć ujawniania swoich wyników spowodowała, że tym razem zabrakło zarówno Eko-Okien jak i Fakro.

Małkowski-Martech ze wzrostem przychodów

Małkowski-Martech ze wzrostem przychodów

Małkowski-Martech podsumował pierwszy kwartał. Przychody ze sprzedaży wyniosły 11,467 mln zł w porównaniu do 9,728 mln zł w I kwartale w roku 2019.

1