Grupa Homag podała wyniki finansowe za rok obrotowy 2023. Spółka osiągnęła wysokie wyniki sprzedaży i zysków. Jednak od trzeciego kwartału 2022 r. utrzymuje się słaby popyt widoczny w spadku liczby zamówień.
Jak podaje w raporcie Grupa Homag, wstępne dane za rok 2023 wskazują na ponowne nieznacznie zwiększenie przychodów ze sprzedaży. Wyniosły one 1,62 mld euro, podczas gdy rok wcześniej było to 1,6 mld euro. Firma wykorzystała duży portfel zamówień na początku roku, odnotowano również rozwój w branży usługowej.
Pomimo to portfel zamówień spadł o ok. 18 proc. do wartości 1,39 mld euro w porównaniu z rokiem poprzednim; wówczas było to 1,7 mld. Nieznacznie wzrosły natomiast zyski – o ok. 4 proc. do kwoty 129,7 mln euro. Rok wcześniej było to 124,8 mln.
Lepsze wyniki dzięki redukcji zatrudnienia
Homag przypisuje tę sytuację m.in. poprawie wydajności osiągniętej w poprzednich latach i redukcji kosztów w odpowiedzi na pogorszenie koniunktury. Spółka zdecydowała o redukcji ok. 600 stanowisk pracy w swoich jednostkach na całym świecie w celu zmniejszenia kosztów stałych. Według informacji na 31 grudnia 2023 r. liczba osób zmniejszyła się do 7348 wobec 7525 rok wcześniej. Firma liczy, że początkowo przyniesie to korzyść w postaci 25 mln euro, a od 2025 r. ogółem 50 mln euro rocznie.
Daniel Schmitt, dyrektor generalny Grupy Homag zaznacza:
Nie przewidujemy ogólnego ożywienia rynku przed końcem 2024 r. i z dzisiejszej perspektywy oczekujemy, że poziom zamówień w bieżącym roku finansowym będzie najwyżej na poziomie z roku poprzedniego. W wyniku utrzymującego się osłabienia zamówień spodziewamy się gwałtownego spadku sprzedaży i zysków.
Zobacz również
„Czyste Powietrze” winne miliony złotych. Wykonawcy protestują
Fala protestów w związku z nierozliczonymi umowami w ramach programu „Czyste Powietrze”. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zalega z wypłatami pojedynczym firmom nawet po kilkadziesiąt milionów złotych.
Forum Webinar 2025 #1 – poznaj nowości na sezon 2025
Już 15 maja pierwsze w tym roku spotkanie online w ramach Forum Webinar. Wydarzenie będzie poświęcone prezentacji nowości produktowych przygotowanych przez dostawców i producentów na sezon 2025.
Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie” dostępne na naszym portalu
Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie”. Sprawdź, jak skutecznie prowadzić marketing i wdrażać nowoczesne oprogramowanie w firmie.