Rok finansowy 2023 w Homagu: wysokie przychody, ale mniej zamówień

Autor: |Data publikacji:

Grupa Homag podała wyniki finansowe za rok obrotowy 2023. Spółka osiągnęła wysokie wyniki sprzedaży i zysków. Jednak od trzeciego kwartału 2022 r. utrzymuje się słaby popyt widoczny w spadku liczby zamówień.

Jak podaje w raporcie Grupa Homag, wstępne dane za rok 2023 wskazują na ponowne nieznacznie zwiększenie przychodów ze sprzedaży. Wyniosły one 1,62 mld euro, podczas gdy rok wcześniej było to 1,6 mld euro. Firma wykorzystała duży portfel zamówień na początku roku, odnotowano również rozwój w branży usługowej.

Pomimo to portfel zamówień spadł o ok. 18 proc. do wartości 1,39 mld euro w porównaniu z rokiem poprzednim; wówczas było to 1,7 mld. Nieznacznie wzrosły natomiast zyski – o ok. 4 proc. do kwoty 129,7 mln euro. Rok wcześniej było to 124,8 mln.

Lepsze wyniki dzięki redukcji zatrudnienia

Homag przypisuje tę sytuację m.in. poprawie wydajności osiągniętej w poprzednich latach i redukcji kosztów w odpowiedzi na pogorszenie koniunktury. Spółka zdecydowała o redukcji ok. 600 stanowisk pracy w swoich jednostkach na całym świecie w celu zmniejszenia kosztów stałych. Według informacji na 31 grudnia 2023 r. liczba osób zmniejszyła się do 7348 wobec 7525 rok wcześniej. Firma liczy, że początkowo przyniesie to korzyść w postaci 25 mln euro, a od 2025 r. ogółem 50 mln euro rocznie.

Daniel Schmitt, dyrektor generalny Grupy Homag zaznacza:

Nie przewidujemy ogólnego ożywienia rynku przed końcem 2024 r. i z dzisiejszej perspektywy oczekujemy, że poziom zamówień w bieżącym roku finansowym będzie najwyżej na poziomie z roku poprzedniego. W wyniku utrzymującego się osłabienia zamówień spodziewamy się gwałtownego spadku sprzedaży i zysków.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".