Norsk Hydro podsumował trzeci kwartał pod względem finansowym. W segmencie aluminium spółka osiągnęła rekordowe wyniki.
Norsk Hydro poinformował, że wartość skorygowanego EBITDA w segmencie aluminium za trzeci kwartał tego roku wyniosła 4,26 mld koron norweskich (ok. 1,9 mld zł). Jest to dla firmy rekordowy wynik, w zeszłym roku skorygowana wartość EBITDA to 404 mln koron (ok. 187 mln zł). Natomiast łączna wartość przychodów ze sprzedaży w trzecim kwartale wyniosła 37, 56 mld koron (ok. 17,3 mld zł) w stosunku do 28,15 mld koron (ok. 13 mld zł) w roku 2020.
Spółka informuje, że rynek aluminium w trzecim kwartale był deficytowy. W Chinach ograniczenia w dostawach energii doprowadziły do spadku podaży surowca. Natomiast poza Chinami popyt w wielu krajach rósł przede wszystkim w segmencie budowlanym. W ten sposób światowe zapasy zmniejszyły się w ciągu kwartału, a rynek pierwotnego aluminium w sumie w 2021 r. prawdopodobnie będzie miał deficyt.
Firma przyznaje, że globalny spadek podaży glinu potrzebnego do produkcji aluminium to czynnik, który wpłynął na cenę tlenku glinu. Spółka podaje, że na początku kwartału cena tony tlenku glinu wynosiła 285 dolarów amerykańskich, a w połowie października cena wyniosła już ponad 480 dolarów za tonę.
Norsk Hydro podsumowuje, że także ceny surowców używanych do produkcji aluminium wzrosły w ciągu trzeciego kwartału. Spółka wymienia tu wyższe koszty sody, oleju opałowego, węgla, koksu naftowego i smoły, ale przede wszystkim wzrosły ceny energii na całym świecie. Wzrost cen rozpoczął się w drugiej połowie 2020 r. Firma zauważa, że ograniczenia zużycia energii w Chinach wpłynęły także na spadek w dostawach metali stopowych, takich jak magnez i krzem.
Spółka obserwuje także rosnący popyt na świecie na produkty przyczyniające się do niskiej emisji dwutlenku węgla. Dlatego wzrasta popyt na aluminium, także na wersję niskoemisyjną. Te wszystkie czynniki na rynku aluminium spowodowały, że cena surowca na Londyńskiej Giełdzie Metalu doszła do rekordowo wysokich poziomów.
Zarząd spółki informuje, że:
Hydro wyznaczyło wyraźny kierunek strategiczny do 2025 r. i zamierza wzmocnić swoją pozycję w zakresie niskoemisyjnego aluminium, jednocześnie badając możliwości rozwoju w zakresie nowej energii. Zrównoważony rozwój jest jedną z naszych przewag konkurencyjnych i kluczowym czynnikiem umożliwiającym pomyślną realizację naszej strategii 2025.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".