Lider segmentu wzmocnień, sochaczewskie MFO doskonale radzi sobie mimo problemów zaopatrzeniowych na rynku stali. W I półroczu br. spółka osiągnęła przychody w wysokości ponad 410 mln zł i było to o niemal 195 mln zł więcej niż w I półroczu ub. roku.
Oczywiście ubiegłoroczna baza nie jest miarodajna, dlatego MFO porównało ten wynik, odnosząc go do wartości bazowej tj. średniej wartości przychodów uzyskanej w analogicznym okresie ostatnich trzech lat. I w tym porównaniu wyniki minionego półrocza wypadają imponująco, bo są wyższe o ponad 92 proc.
Także wypracowane w tym okresie zyski są ponadprzeciętne. Zysk na działalności operacyjnej (EBIT) za pierwsze półrocze 2021 roku wyniósł: 66,5 mln zł, co stanowi wzrost o 55 mln zł w stosunku do pierwszego półrocza roku poprzedniego oraz wzrost o ponad 296 proc. w stosunku do wartości bazowej. Zysk netto za pierwsze półrocze 2021 roku przekroczył 53 mln zł, co z kolei stanowi wzrost o 43 mln zł w stosunku do ub. roku oraz wzrost o 282,64 proc. w stosunku do wartości bazowej. Zaprezentowane dane finansowe za I półrocze mają charakter wstępny, a ostateczne dane zostaną przekazane do wiadomości publicznej w dniu 23 września 2021 roku.
W minionym półroczu MFO uruchomiło własną produkcję rolek formujących oraz wdrożyło oprogramowanie COPRA RF do profesjonalnego projektowania skomplikowanego procesu profilowania. Własna realizacja rolek, to przede wszystkim możliwość szybszej reakcji na powstające oczekiwania ze strony projektantów i operatorów maszyn na produkcji, brak blokad technologicznych oraz długich przestojów produkcyjnych w przypadku uszkodzenia narzędzi do formowania. Nowa inwestycja przyśpieszy proces wdrażania innowacyjnych technologii i otworzy firmie nowe możliwości w rozwoju oferowanych produktów. To także powinno wpłynąć na jeszcze lepsze wyniki w kolejnych miesiącach.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".