Rekordowe wyniki producenta wzmocnień stalowych

Autor: |Data publikacji:

Lider segmentu wzmocnień, sochaczewskie MFO doskonale radzi sobie mimo problemów zaopatrzeniowych na rynku stali. W I półroczu br. spółka osiągnęła przychody w wysokości ponad 410 mln zł i było to o niemal 195 mln zł więcej niż w I półroczu ub. roku.

Oczywiście ubiegłoroczna baza nie jest miarodajna, dlatego MFO porównało ten wynik, odnosząc go do wartości bazowej tj. średniej wartości przychodów uzyskanej w analogicznym okresie ostatnich trzech lat. I w tym porównaniu wyniki minionego półrocza wypadają imponująco, bo są wyższe o ponad 92 proc. 

Także wypracowane w tym okresie zyski są ponadprzeciętne. Zysk na działalności operacyjnej (EBIT) za pierwsze półrocze 2021 roku wyniósł: 66,5 mln zł, co stanowi wzrost o 55 mln zł w stosunku do pierwszego półrocza roku poprzedniego oraz wzrost o ponad 296 proc. w stosunku do wartości bazowej. Zysk netto za pierwsze półrocze 2021 roku przekroczył 53 mln zł, co z kolei stanowi wzrost o 43 mln zł w stosunku do ub. roku oraz wzrost o 282,64 proc. w stosunku do wartości bazowej. Zaprezentowane dane finansowe za I półrocze mają charakter wstępny, a ostateczne dane zostaną przekazane do wiadomości publicznej w dniu 23 września 2021 roku.

W minionym półroczu MFO uruchomiło własną produkcję rolek formujących oraz wdrożyło oprogramowanie COPRA RF do profesjonalnego projektowania skomplikowanego procesu profilowania. Własna realizacja rolek, to przede wszystkim możliwość szybszej reakcji na powstające oczekiwania ze strony projektantów i operatorów maszyn na produkcji, brak blokad technologicznych oraz długich przestojów produkcyjnych w przypadku uszkodzenia narzędzi do formowania. Nowa inwestycja przyśpieszy proces wdrażania innowacyjnych technologii i otworzy firmie nowe możliwości w rozwoju oferowanych produktów. To także powinno wpłynąć na jeszcze lepsze wyniki w kolejnych miesiącach.

Zobacz również

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.