Rekordowe wyniki lidera segmentu wzmocnień

Red.: |Data publikacji:

Już w drugiej połowie ubiegłego roku MFO odrabiało wiosenne straty, kończąc cały rok niewielkim 3-procentowym spadkiem przychodów. Rosnące ceny stali spowodowały jednak wówczas wyraźny, 6-procentowy wzrost zysku netto. Ta dobra passa kontynuowana była w I kwartale obecnego sezonu.

Jak poinformował zarząd tej giełdowej spółki, lidera segmentu wzmocnień okiennych, w okresie od stycznia do końca marca osiągnęła ona, według wstępnych danych, przychody w wysokości niemal 176,5 mln zł, co oznacza ponad 60-procentowy wzrost w stosunku do I kwartału 2020. Jeszcze lepiej wyglądają wyniki finansowe. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 23,7 mln zł, co wobec 15,3 mln zł w roku ubiegłym stanowi wzrost o ponad 127 proc. W tym okresie wypracowany zysk netto wyniósł niemal 19 mln zł i był to wzrost o niemal 115 proc. Ostateczne wyniki opublikowane zostaną pod koniec maja.

Wyniki sochaczewskiego MFO są potwierdzeniem zapowiadanego przez Tomasza Mirskiego, prezesa spółki (na zdjęciu obok) wykorzystania dobrej koniunktury na wyroby stalowe. W opublikowanym w marcu liście do akcjonariuszy mówił on:

Dobre wyniki drugiej połowy roku były początkiem poprawy sytuacji gospodarczej, którą zapewne będziemy obserwować w najbliższych kwartałach. Zamierzamy wykorzystać poprawiające się warunki dla maksymalizowania wyników w 2021 roku. (..)  Nadal będziemy borykać się ze wzrostami cen, z trudną i niestabilną sytuacją w obszarze dostępności stali oraz z pogłębiającym się problemem dostępności pracowników produkcyjnych, jednak trudności te nie powinny uniemożliwić nam osiągnięcia założonych celów.

Zobacz również

Najwięksi producenci stolarki w USA

Najwięksi producenci stolarki w USA

W tym sezonie polska branża stolarki znacznie poprawiła swoje wyniki eksportowe na amerykańskim rynku, a ten ma ogromny potencjał. Może o tym świadczyć liczny „klub miliarderów” wśród tamtejszych producentów.

Dobre półrocze w Fart Produkt

Dobre półrocze w Fart Produkt

Fart Produkt minione półrocze zalicza do udanych. Dobre wyniki udało się osiągnąć m.in. dzięki wprowadzeniu nowych produktów do oferty.

Małkowski-Martech wycofuje się z NewConnect

Małkowski-Martech wycofuje się z NewConnect

Małkowski-Martech podsumował wyniki za drugi kwartał. Spółka odnotowała wzrost wartości przychodów, wyższe są także koszty. Podjęła też kroki, by wycofać się z rynku NewConnect.

1