Deceuninck podsumował 2022 r. Firma trzeci rok z rzędu osiągnęła rekordowo wysokie wyniki sprzedaży.
Deceuninck przyznał, że miniony rok był pełen wyzwań. To przede wszystkim wojna w Ukrainie, ale i szybujące ceny energii, duża inflacja, a także następstwa COVID-19, czyli zerwane łańcuchy dostaw. Mimo jednak tych negatywnych czynników na rynku, Deceuninck osiągnął rekordowo wysokie wyniki. Był to trzeci rok z rzędu, w którym dane handlowe są na najwyższym poziomie.
W 2022 roku obroty wyniosły 974,1 mln euro i były wyższe o 16 proc. w porównaniu z danymi z 2021 r. Wówczas sprzedaż wyniosła 838,1 mln euro. Z kolei po raz pierwszy w historii spółki wynik EBITDA jest trzycyfrowy (w mln euro). W 2022 wyniósł on 102,3 mln euro w porównaniu do 97,7 mln euro w 2021 r., co oznacza wzrost o 5 proc. Deceuninck podliczył, że największą sprzedaż realizuje w Europie, w minionym roku wyniosła ona 458,3 mln euro. Z kolei w Turcji i rynkach wschodzących obroty wyniosły 291,8 mln euro, a w Ameryce Północnej 224,1 mln euro.
Zarząd spółki uważa, że:
w Europie „Green Deal” wywołuje falę renowacji. Ponadto w Ameryce Północnej spodziewamy się znacznego wzrostu w dziedzinie renowacji w połączeniu z zapotrzebowaniem na nowe mieszkania.
Deceuninck jest przygotowany na ten scenariusz, ma w ofercie odpowiednie rozwiązania. Firma również deklaruje, że będzie nadal inwestować w recykling i wykorzystanie surowców wtórnych w swoich produktach. W minionym roku spółka poddała recyklingowi ponad 24 tys. ton odpadów z PCW. Były to odpady pochodzenia konsumenckiego i przemysłowego, z których Deceuninck wytworzył 19,8 tys. ton recyklatu. Pozwoliło to uniknąć emisji 37 tys. ton dwutlenku węgla. Firma planuje zwiększyć możliwości przetwarzania odpadów z PCW i w tym roku osiągnąć produkcję co najmniej 21 tys. ton recyklatu.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".