Reaktywowany Stolbud podwaja przychody

Red.: |Data publikacji:

Reaktywowany pod koniec 2020 roku Stolbud może zaliczyć pierwszy pełny rok działalności pod znaną w branży stolarki marką do bardzo udanych.

Stolbud, jako marka stolarki, powrócił oficjalnie pod koniec 2020 roku (pisaliśmy o tym w artykule „Stolbud – reaktywacja!’). Tamten sezon, jeszcze jako Barilo, firma zamknęła z przychodami w wysokości 5,2 mln złotych. Rok 2021 był zatem pierwszym pełnym sezonem, w którym producent funkcjonował pod marką Stolbud. Zakończył się on podwojeniem z nawiązką wyników z roku 2020 – firma osiągnęła przychody w wysokości 10,7 mln zł.

Marek Kawecki, przedstawiciel firmy Stolbud sp. z o.o.:

Mamy świadomość, że aktualnie sprzyja nam koniunktura, oczywistym jest, że wysoka woda podnosi wszystkie łódki. W Stolbud nie patrzymy jednak na wyniki konkurencji, nie dlatego, że jesteśmy zarozumiali – wiemy jak ciężką działalnością jest produkcja – i szanujemy każdego kto podjął się tego biznesu. My patrzymy tylko na siebie i staramy się usprawniać każdy dział, każde stanowisko, każdy proces. Nie porównujemy się do innych, tylko do siebie samych z dnia wczorajszego. Jeśli robimy p ostępy, wyciągamy wnioski z błędów i unikamy ich w kolejnych zleceniach wtedy tak naprawdę się rozwijamy, a nie wtedy, gdy sprzedajemy więcej i więcej.

Największą popularnością w Stolbudzie cieszy się ślusarka aluminiowa. Firma podliczyła, że w sezonie 2021 wykonała kilkaset okien typu glass corner. Popularnością cieszyły się też wielkogabarytowe okna przesuwne, czego dowodem jest jedna z realizacji w Krakowie, gdzie na 14 okien aż 12 stanowiły okna typu HS. Choć Stolbud wyspecjalizował się w obsłudze inwestorów indywidualnych, może pochwalić się też większymi realizacjami, w tym realizacją stolarki drewnianej w 5-gwiazdkowym hotelu w Karpaczu. Firma produkuje też drzwi wejściowe i co ciekawe, aż 98 proc. z nich wyposażonych było w czytniki linii papilarnych.

W tym sezonie Stolbud ma w planach m.in. rozwój eksportu. Obecnie producent sprzedaje swoje produkty w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemczech i Belgii. Poprzedni stał pod znakiem dużych inwestycji w moce produkcyjne. Firma uruchomiła wiosną 2021 roku w Białobrzegach w woj. mazowieckim nowy zakład produkcyjny.

Stolbud w roku 2021, podobnie jak wielu innych producentów, zmagał się z podwyżkami cen oraz brakiem materiałów do produkcji stolarki. Wprowadził jednak sporo rozwiązań, które miały ograniczyć te problemy.

Marek Kawecki, przedstawiciel firmy Stolbud sp. z o.o.:

To bardzo trudny problem i mamy świadomość, że dotyka on każdego. Tak jak w innych obszarach działalności naszej firmy i tu postawiliśmy na rozsadek. Odpowiednie planowanie i zarządzanie zasobami – w tym obszarze udało nam się w największym stopniu ograniczyć ryzyka związane z niestabilnością cen. Plus oczywiście otwarta komunikacja z klientem, ale taka szczera a nie suche pisemne komunikaty stwierdzające: „(…) zgodnie z zapisami umowy opóźnieniu ulegnie…” itd. Wielu naszych klientów, także tych indywidualnych, zaprosiliśmy do naszej fabryki, pokazaliśmy, jak wygląda nasza produkcja – to buduje zaufanie, zwłaszcza w czasach podwyżek i niestabilności rynkowej. Z konkretnych rozwiązań dla klientów, wprowadziliśmy możliwość zawarcia umowy dużo wcześniej, nawet 6 miesięcy przed montażem, dzięki temu udało nam się zabezpieczyć ceny i zamówić większość towarów i komponentów. Były umowy, w których przełożyło się to na kilkunastotysięczną oszczędność dla klienta.

 

 

Zobacz również

Niemcy i Austriacy oszczędzają na osłonach

Niemcy i Austriacy oszczędzają na osłonach

Rynek zewnętrznych osłon przeciwsłonecznych w Niemczech i Austrii przechodzi kryzys. W obu krajach sprzedaż tych wyrobów spadła w 2023 roku po raz pierwszy od wielu lat.

Kooperacja Lanko i Oknoprime

Kooperacja Lanko i Oknoprime

Firma Lanko, polski producent specjalizujący się w produkcji okien i drzwi z PCW oraz aluminium, wykupił 45 proc. udziałów w Oknoprime.

Dormakaba uruchamia kolejne elektrownie fotowoltaiczne

Dormakaba uruchamia kolejne elektrownie fotowoltaiczne

Dormakaba w tym roku uruchomiła już trzy elektrownie fotowoltaiczne w swoich zakładach produkcyjnych. Spowodują one 25-procentowe oszczędności w emisji CO2.

1