Grupa Kapitałowa Rawlplug opublikowała raport finansowy za III kwartał 2023 r. Spółka obecna od 2004 roku na GPW zanotowała głównie spadki. Przedmiotem działalności firmy jest produkcja oraz sprzedaż m.in. mocowań budowlanych, narzędzi ręcznych i elektronarzędzi.
Przychody ze sprzedaży po trzech kwartałach 2023 roku wyniosły 916,4 mln zł i były o 2,3 proc. niższe niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Obecnie wartość sprzedaży krajowej to 305,6 mln zł i jest to wzrost o 17,8 proc. r/r. Z kolei sprzedaż zagraniczna, która stanowi obecnie 66,7 proc. całości sprzedaży, wyniosła 610,8 mln zł, co oznacza spadek o 10 proc. Zmniejszył się w tym czasie również zysk netto – o 66 proc. w stosunku do 2022 r. i wyniósł 41,1 mln zł. W III kwartale tego roku Rawlplug odnotował ponadto spadek wartości EBIDTA o 32 proc., do kwoty 115,8 mln zł. W analogicznym okresie rok wcześniej było to 938 mln. W pierwszych trzech kwartałach 2023 roku spadła też wartość wszystkich wskaźników rentowności w stosunku do analogicznego okresu 2022.
Jak zaznacza grupa, najważniejsze dla niej są rynki europejskie, jednak działa ona również w regionach, takich jak: Bliski Wschód, Oceania, Ameryka Południowa i Północna, Środkowo-Wschodnia Azja oraz Afryka. Spółką dominującą jest Rawlplug SA z siedzibą we Wrocławiu. Najnowszą inwestycją grupy jest zarejestrowanie w listopadzie br. spółki zależnej Rawlplug España. Udziałowcami są Rawlplug SA (95 proc.) oraz Koelner Rawlplug IP Sp. z o.o. (5 proc.).
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".