Somfy to światowy lider w zakresie automatyki domowej i kluczowy dostawca rozwiązań smart home do budynków mieszkalnych i komercyjnych. Ważnym elementem strategii rozwoju marki jest działanie na rzecz poprawy efektywności energetycznej budynków i zrównoważonego rozwoju. Firma powstała w 1969 roku w Cluses we Francji. W Polsce spółka istnieje od 1996 roku i odpowiada za rozwój współpracy zarówno z producentami stolarki, dystrybutorami jak i instalatorami. Somfy aktywnie prowadzi działania edukacyjne i zwiększające świadomość użytkowników końcowych w zakresie smart home. W 2014 roku powstała fabryka Somfy Niepołomice gdzie oprócz produkcji otwarto także Działu Badań i Rozwoju i laboratorium.
Produkty Somfy:
W swoim portfolio Somfy posiada napędy i systemy sterowania do rolet i osłon słonecznych, które podnoszą komfort wizualny i termiczny, obniżają poziom zużycia energii, poprawiają wygląd fasady i pozwalają na optymalne wykorzystanie naturalnego oświetlenia w przestrzeniach mieszkalnych i miejscach pracy. Ponadto Somfy oferuje napędy do bram wjazdowych, garażowych, alarmy, kamery, wideodomofony, inteligentne rozwiązania grzewcze i oświetleniowe, napędy do przestrzeni zewnętrznych, a także piloty oraz inne akcesoria do inteligentnego domu. Flagowym produktem marki jest TaHoma® switch – centrala sterowania inteligentnym domem, kompatybilna z blisko 300 rodzajami rozwiązań firmy Somfy i 21 popularnymi markami sprzętu domowego.
Nagrody i wyróżnienia:
- Tytuł Złotej Budowlanej Marki Roku 2024 w kategorii „Automatyka do bram”
- Lider Rynku Stolarki 2023 w kategorii Automatyka
Centrum serwisowe Somfy: ul. Rudolfa Diesla 9, 32-005 Niepołomice
Artykuły o firmie
SOMFY: Neutralność klimatyczna do 2050 roku
Komisja Europejska opublikowała w lutym b.r. szereg zaleceń związanych z osiągnięciem przez Unię Europejską neutralności klimatycznej do 2050 roku.
SOMFY: Przygotuj się do sezonu budowlanego 2024
Wraz z nadejściem wiosny i cieplejszych dni, rozpoczyna się sezon budowlany. Czym będzie się charakteryzował i z jakimi wyzwaniami będą mierzyć się konsumenci w 2024 roku?