
Pilkington zajmuje się produkcją szkła od roku 1826. W roku 2006 firma Pilkington została przejęta przez japoński koncern NSG Group. Marka Pilkington została zachowana jako nazwa produktów Grupy przeznaczonych dla przemysłu budowlanego i motoryzacyjnego. NSG Group jest obecnie jednym z największych światowych producentów szkła i produktów szklanych, działającym w dwóch podstawowych sektorach: motoryzacyjnym (rynek części oryginalnych i zamiennych) oraz w obszarze szkła technicznego i architektonicznego, które obejmują szkło i produkty szklane do budynków nowych i poddawanych renowacji, szeroką gamę produktów o wartości dodanej, a także zaawansowane produkty dla technologii informatycznych i komunikacyjnych, zastosowań technicznych i energetyki słonecznej. Produkcja odbywa się w 30 krajach na czterech kontynentach. Produkty Grupy sprzedawane są w 105 krajach.
Artykuły o firmie
PILKINGTON: Społecznie odpowiedzialni. Firmy i lokalne społeczności
Minęły czasy, gdy przedsiębiorstwa skupiały się wyłącznie na generowaniu zysków. Czynnik finansowy pozostaje najważniejszym aspektem ich funkcjonowania, ale zwracają one dużą uwagę na warunki, w których działają. Firmy angażują się w wiele aktywności na rzecz lokalnych społeczności i środowiska naturalnego.
PILKINGTON: O współpracy biznesu i sportu
Sportowcy zostają biznesmenami, a biznesmeni uprawiają sport – oba światy aktywnie się przeplatają. Regularna aktywność fizyczna jest dobra nie tylko dla zdrowia, ale wpływa też na poprawę efektywności, co zwiększa wyniki firm. Przedsiębiorstwa ze wszystkich branż od wielu lat angażują się w promocję sportu i zdrowego trybu życia.
PILKINGTON: Za szklaną witryną. O zastosowaniu szkła w handlu
Każdy właściciel sklepu lub lokalu gastronomicznego dba, by z jego usług korzystało jak najwięcej osób. Dużą rolę w przyciąganiu uwagi klientów odgrywa odpowiednio zaprojektowana witryna. Wymaga to wiedzy i umiejętności, ale również zastosowania właściwych materiałów. Najważniejszym z nich jest właściwie dobrane szkło.