Producenci inwestują w maszyny do obróbki drewna

Autor: |Data publikacji:

Polskie firmy produkujące z drewna wciąż inwestują w maszyny. Kupują je nie tylko na rodzimym rynku, ale także importują m.in. z Włoch.

Polscy producenci okien, drzwi, a także mebli i innych wyrobów z drewna to grupa jednych z większych odbiorców maszyn z Włoch. Polskie firmy znajdują się na czwartym miejscu, jeśli chodzi o wartość ich sprzedaży. Według danych opublikowanych przez organizację ACIMALL w pierwszym półroczu polskie firmy kupiły maszyny za 52,7 mln euro. Jest to wzrost w stosunku do roku 2022 aż o 20 proc.

Pierwsze miejsce w zestawieniu zajmują Stany Zjednoczone ze sprzedażą o wartości 94,1 mln euro, przy czym tamtejsze firmy kupiły mniej, niż w 2022 r. Wartość sprzedaży maszyn do USA spadła o ponad 7 proc. Drugim największym zagranicznym klientem jest Francja. Firmy kupiły maszyny za 67,6 mln euro, to więcej o ponad 6 proc. w stosunku do roku ubiegłego. Na trzecim miejscu, przed Polską, znajdują się Niemcy. Wartość zakupu maszyn wyniosła 67,2 mln euro, to wzrost o niemal 12 proc.

ACIMALL informuje, że wartość eksportu maszyn na 10 największych rynków wyniosła 854 mln euro. Jest to wzrost w stosunku do pierwszego półrocza 2022 r. o 9,4 proc. Te dane wskazują także na stabilność sprzedaży i sektora maszyn. Ponadto większość odbiorców z pierwszej dziesiątki, oprócz Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Austrii, notuje wzrost sprzedaży maszyn. Najbardziej spektakularny wynik mają Chiny – o 65 proc. Klienci z tego kraju w pierwszym półroczu kupili maszyny o wartości 28,2 mln euro.

Zobacz również

Oknoplast rezygnuje z udziału w Fensterbau Frontale 2026

Oknoplast rezygnuje z udziału w Fensterbau Frontale 2026

Jak poinformowała niemiecka spółka producenta okien, Oknoplast Deutschland, zrezygnowała ona z udziału w najbliższej edycji targów Fensterbau Frontale w Norymberdze.

Hydro zamknie zakłady w Europie

Hydro zamknie zakłady w Europie

Hydro chce optymalizować swoją działalność i zamierza zamknąć pięć zakładów zajmujących się ekstruzją w Europie.

Aluprof ogłasza kolejny etap integracji z Seltem

Aluprof ogłasza kolejny etap integracji z Seltem

Aluprof Sun Shading Solutions jest nowym segmentem marki Aluprof. Powstał on dzięki przejęciu spółki Selt wraz z całym jej majątkiem.