Fapim pracuje już w nowej siedzibie pod Warszawą i ocenia mijający rok pod względem handlowym.
Fapim otworzył ostatnio nową siedzibę w Słupnie pod Warszawą. Znajduje się tu biurowiec o powierzchni 200 mkw. wraz z showroomem. Firma prezentuje w nim swoje rozwiązania – różne typy okuć przeznaczone do okien i drzwi aluminiowych. Nowy jest także magazyn, którego powierzchnia wynosi 800 mkw. O rozpoczęciu budowy w 2021 r. pisaliśmy TUTAJ. Główna siedziba Fapim znajduje się we Włoszech, natomiast firma informuje, że nowo otwarty show room i magazyn są obecnie największe poza granicami Włoch.
Wojciech Krybus z Fapimu podsumowuje już mijający rok pod względem handlowym:
Rok 2022 okazał się kolejnym okresem wyzwań wymagających elastyczności w zarządzaniu firmą, jak również dostosowaniu się do wymagań i potrzeb rynku. Determinacja w dążeniu do założonych celów i konsekwencja działań we współpracy z naszymi wieloletnimi partnerami biznesowymi pozwoliła nam na utrzymanie i kontynuację wzrostu sprzedaży w stosunku do roku ubiegłego.
Włoski Fapim planuje nadal się rozwijać. Firma wyznaczyła sobie cel, by przeznaczać na inwestycje 10 proc. rocznej sprzedaży, natomiast budżet wyodrębniony na inwestycje w latach 2019-2024 to ok. 35 mln euro. Dzięki tym działaniom do końca 2025 r. firma planuje powiększyć swoje moce produkcyjne o 50 proc. licząc od 2019 r. Fapim zakłada także, że do 2025 r. wartość ogólnej sprzedaży wyniesie ok. 100 mln euro. Włosi są obecnie w trakcie budowy kilku innych obiektów, w tym drugiego, automatycznego magazynu, którego otwarcie planowane jest w połowie 2023 r. w Altopascio we Włoszech. Ponadto producent okuć w 2023 r. chce rozbudować powierzchnię produkcyjną zakładu w Spinate, także we Włoszech.
Zobacz również
Defor otworzył nowy magazyn i laboratorium
Defor oficjalnie otworzył w połowie stycznia nowy magazyn i nowe laboratorium. Budowa i wyposażenie obiektów trwało 19 miesięcy.
Paneldoor zwiększył moce produkcyjne
Paneldoor podliczył, że w 2022 r. firma zwiększyła produkcję o 13 proc. Udało się to m.in. dzięki większym mocom produkcyjnym.
To nie był zły sezon
Nastroje w branży nie są wcale złe, bo kolejne podwyżki cen uratowały wyniki finansowe. Nawet producenci drzwi drewnianych informują, że w swoich bilansach odnotują na koniec roku jednocyfrowe wzrosty przychodów.