Pozbud z coraz mniejszą sprzedażą stolarki

Red.: |Data publikacji:

Pozbud podsumował I kwartał tego roku. Przychody ze sprzedaży są wyższe niż w roku ubiegłym, wyniosły 38,9 mln zł w porównaniu do 38,2 mln zł.

Pierwszy kwartał to dla producenta stolarki drewnianej okres dużych zmian. Pisaliśmy o tym na bieżąco m.in. TUTAJ. Spółka ma nowy zarząd, wchodzi w kolejne segmenty, choć jednocześnie władze firmy deklarują, że produkcja okien i drzwi drewnianych nadal stanowi podstawową gałąź działalności. Po wynikach z I kwartału widać jednak, że ten segment nie generuje najwyższych przychodów.

W okresie od stycznia do marca spółka osiągnęła sprzedaż netto w wysokości 38,935 mln zł w porównaniu do 38,284 mln zł w roku 2019. Z kolei zysk brutto wyniósł w bieżącym okresie rozliczeniowym 9,79 mln w porównaniu z 6 mln z roku poprzednim.

Pozbud podzielił swoją działalność na trzy segmenty. Pierwsza, to produkcja stolarki otworowej, druga: usługi budowlane, a trzecia: usługi deweloperskie. W tym roku przychody ze sprzedaży okien i drzwi wyniosły 8,3 mln zł w porównaniu do 14,2 mln w roku 2019. Co ciekawe, w tym roku zysk brutto ze sprzedaży wyniósł 2,4 mln zł w porównaniu z 2 mln w roku 2019.

Największy udział w sprzedaży spółki ma segment usług budowlanych. W tym roku sprzedaż wyniosła 29 mln zł w porównaniu do 24 mln zł w zeszłym roku. Rozwija się także segment deweloperski – w roku ubiegłym nie było tu przychodów, a obecnie jest to wartość 1,5 mln zł. Każdy z segmentów przynosi zysk. Z danych wynika jednak, że udział okien i drzwi w ogólnej sprzedaży Pozbudu znacząco spada.

Zobacz również

Wzmocnienia wciąż na fali, choć z mniejszą rentownością

Wzmocnienia wciąż na fali, choć z mniejszą rentownością

MFO, producent wzmocnień stalowych, odnotował w I półroczu br. wyraźny wzrost przychodów. Zmniejszył się natomiast wypracowany zysk netto.

Vivento zbudowało halę produkcyjną i planuje nowy magazyn

Vivento zbudowało halę produkcyjną i planuje nowy magazyn

Vivento zbudował nowa halę produkcyjną, Firma planuje także kolejna inwestycję i chce zbudować magazyn wyrobów gotowych.

Koncerny szklane podwyższały ceny w odpowiedzi na rosnące koszty

Koncerny szklane podwyższały ceny w odpowiedzi na rosnące koszty

NSG i AGC podsumowały II kwartał bieżącego roku. Spółki podnosiły ceny na swoje produkty, by zrekompensować podwyżki.

1