Pozbud chce sprzedawać więcej okien aluminiowych

Red.: MR |Data publikacji: 2020-06-18

Pozbud w minionym roku zanotował spadek rentowności segmentu stolarki otworowej. Mimo tego zarząd nadal widzi ogromny potencjał w produkcji okien i drzwi.

Od paru miesięcy w Pozbudzie dochodzi do wielu zmian. Przede wszystkim jest nowy zarząd, o czym pisaliśmy TUTAJ. Firma także informowała o zaangażowaniu się w nowe segmenty, m.in. w budownictwo hydrotechniczne. Podstawową działalnością Pozbudu od wielu lat była produkcja okien i drzwi drewnianych, więc pojawia się pytanie, czy to się zmieniło? Zarząd informuje, że ten dział notuje spadki w sprzedaży, jednak przedsiębiorstwo nie zamierza rezygnować z produkcji stolarki. Okna drewniane i drewniano-aluminiowe stanowią najstarszą i wciąż podstawową gałąź działalności spółki.

Prezes Pozbudu Łukasz Fojt informuje, że w tym roku firma zamierza wykorzystać potencjał nowoczesnego zakładu w Słonawach. Przedsiębiorstwo będzie pracować nad tym, by rozszerzać działalność związaną z segmentem stolarki otworowej. Szczególnie jeśli chodzi o aluminium. Dotychczas produkcja aluminiowych okien czy fasad była zlecana podmiotom zewnętrznym. Jednak Pozbud w minionym roku przygotowywał się do produkcji ślusarki. Spółka zakłada, że w II połowie 2020 r. nastąpi stopniowy wzrost udziału sprzedaży produktów aluminiowych w ogólnej wartości sprzedaży.

Fabryka Pozbudu w Słonawach.

Pozbud prowadzi także działalność deweloperską i obecnie jest firmą, która świadczy kompleksową usługę budowlaną, oferując także stolarkę otworową. Spółka podliczyła, że wartość przychodów ze sprzedaży okien i drzwi do klientów zewnętrznych w minionym roku wyniosła 58,33 mln zł w porównaniu do 63,37 mln zł w roku 2018. Jeśli chodzi o ogólną sprzedaż Pozbudu, to w minionym roku wyniosła ona 196,3 mln zł w porównaniu do 130,4 mln zł w roku 2018. Jest to zatem znaczący, ponad 50-procentowy wzrost przychodów. Wyższy także i to znacznie, bo aż dwukrotnie był wypracowany w roku 2019 zysk netto, który wyniósł ponad 18,8 mln zł.

Zobacz również

DRUTEX w Juventusie Turyn ? Możliwe !

DRUTEX w Juventusie Turyn ? Możliwe !

Andrea Pirlo został trenerem Juventusu Turyn. Kilka lat temu był jednym z ambasadorów marki Drutex. Niewykluczone, że obecnie dojdzie do ponownej współpracy – tym razem z Juventusem prowadzonym przez Pirlo.

Spadek sprzedaży i zamówień w Glastonie

Spadek sprzedaży i zamówień w Glastonie

Glaston podsumował I półrocze pod względem handlowym Spółka ocenia, że wartość sprzedaży wyniosła 95,9 mln euro, w porównaniu do 102,8 mln w roku 2019.

Kontynuacja procesu inwestycyjnego w Lesznie

Kontynuacja procesu inwestycyjnego w Lesznie

W hali produkcyjnej Awiluxu w Lesznie zakończył się opóźniony przez pandemię montaż automatycznej maszyny Schirmer do produkcji okien PVC, która kosztowała ponad 5 milionów złotych.

1