Pozbud podsumował I kwartał tego roku. Przychody ze sprzedaży są wyższe niż w roku ubiegłym, wyniosły 38,9 mln zł w porównaniu do 38,2 mln zł.
Pierwszy kwartał to dla producenta stolarki drewnianej okres dużych zmian. Pisaliśmy o tym na bieżąco m.in. TUTAJ. Spółka ma nowy zarząd, wchodzi w kolejne segmenty, choć jednocześnie władze firmy deklarują, że produkcja okien i drzwi drewnianych nadal stanowi podstawową gałąź działalności. Po wynikach z I kwartału widać jednak, że ten segment nie generuje najwyższych przychodów.
W okresie od stycznia do marca spółka osiągnęła sprzedaż netto w wysokości 38,935 mln zł w porównaniu do 38,284 mln zł w roku 2019. Z kolei zysk brutto wyniósł w bieżącym okresie rozliczeniowym 9,79 mln w porównaniu z 6 mln z roku poprzednim.
Pozbud podzielił swoją działalność na trzy segmenty. Pierwsza, to produkcja stolarki otworowej, druga: usługi budowlane, a trzecia: usługi deweloperskie. W tym roku przychody ze sprzedaży okien i drzwi wyniosły 8,3 mln zł w porównaniu do 14,2 mln w roku 2019. Co ciekawe, w tym roku zysk brutto ze sprzedaży wyniósł 2,4 mln zł w porównaniu z 2 mln w roku 2019.
Największy udział w sprzedaży spółki ma segment usług budowlanych. W tym roku sprzedaż wyniosła 29 mln zł w porównaniu do 24 mln zł w zeszłym roku. Rozwija się także segment deweloperski – w roku ubiegłym nie było tu przychodów, a obecnie jest to wartość 1,5 mln zł. Każdy z segmentów przynosi zysk. Z danych wynika jednak, że udział okien i drzwi w ogólnej sprzedaży Pozbudu znacząco spada.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".