Pozbud z coraz mniejszą sprzedażą stolarki

Autor: |Data publikacji:

Pozbud podsumował I kwartał tego roku. Przychody ze sprzedaży są wyższe niż w roku ubiegłym, wyniosły 38,9 mln zł w porównaniu do 38,2 mln zł.

Pierwszy kwartał to dla producenta stolarki drewnianej okres dużych zmian. Pisaliśmy o tym na bieżąco m.in. TUTAJ. Spółka ma nowy zarząd, wchodzi w kolejne segmenty, choć jednocześnie władze firmy deklarują, że produkcja okien i drzwi drewnianych nadal stanowi podstawową gałąź działalności. Po wynikach z I kwartału widać jednak, że ten segment nie generuje najwyższych przychodów.

W okresie od stycznia do marca spółka osiągnęła sprzedaż netto w wysokości 38,935 mln zł w porównaniu do 38,284 mln zł w roku 2019. Z kolei zysk brutto wyniósł w bieżącym okresie rozliczeniowym 9,79 mln w porównaniu z 6 mln z roku poprzednim.

Pozbud podzielił swoją działalność na trzy segmenty. Pierwsza, to produkcja stolarki otworowej, druga: usługi budowlane, a trzecia: usługi deweloperskie. W tym roku przychody ze sprzedaży okien i drzwi wyniosły 8,3 mln zł w porównaniu do 14,2 mln w roku 2019. Co ciekawe, w tym roku zysk brutto ze sprzedaży wyniósł 2,4 mln zł w porównaniu z 2 mln w roku 2019.

Największy udział w sprzedaży spółki ma segment usług budowlanych. W tym roku sprzedaż wyniosła 29 mln zł w porównaniu do 24 mln zł w zeszłym roku. Rozwija się także segment deweloperski – w roku ubiegłym nie było tu przychodów, a obecnie jest to wartość 1,5 mln zł. Każdy z segmentów przynosi zysk. Z danych wynika jednak, że udział okien i drzwi w ogólnej sprzedaży Pozbudu znacząco spada.

Zobacz również

Velux Polska świętuje 35-lecie

Velux Polska świętuje 35-lecie

W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.