Grupa Oknoplast podjęła strategiczny krok w kierunku dalszego umacniania swojej pozycji w segmencie wyrobów premium. Do Grupy dołączyła austriacka marka Hrachowina, działająca od 1908 roku. Jest to jeden z najstarszych i najbardziej renomowanych producentów okien drewnianych oraz drewniano-aluminiowych.
Dzięki tej współpracy oferta Oknoplastu, bazująca dotychczas głównie na oknach z PCW i aluminiowych, zostaje wzbogacona o produkty drewniane. To pozwoli producentowi szerzej wejść na rynki cenione przez klientów preferujących ekologiczne i naturalne materiały. Hrachowina jest specjalistą jeżeli chodzi o obróbkę drewna, przede wszystkim ma know-how i właśnie to było dla Oknoplastu najistotniejsze podczas podejmowania decyzji o rozszerzeniu asortymentu.
Produkty Hrachowiny wyróżnia duża estetyka, precyzja wykonania oraz zastosowanie wysokiej klasy surowców naturalnych. Dla Okonplastu to nie tylko możliwość rozbudowy portfolio, ale także krok w stronę zaspokojenia rosnącego zapotrzebowania na rozwiązania ekologiczne i energooszczędne. Firma chce również umocnić swoją pozycję dostawcy kompleksowych rozwiązań premium. Włączenie Hrachowiny do grupy pozwala polskiej firmie wejść w nowe segmenty produktowe, na których nie była do tej pory obecna.
W pierwszej kolejności wyroby te pojawią się we Włoszech, a następnie w Niemczech i Francji. Dystrybuować je będzie sieć sprzedaży małopolskiego producenta. Na rynku włoskim, na którym jest rozpoznawalną marką, będzie sprzedawać je pod swoim brandem. Natomiast nie została jeszcze podjęta decyzja, pod jaką marką będą oferowane na pozostałych rynkach. Po opracowaniu strategii i głębszym przygotowaniu, okna drewniane i drewniano-aluminiowe będą również dostępne w Polsce.
Jak tłumaczy Mikołaj Placek, prezes Grupy Oknoplast:
Wybór austriackiej firmy Hrachowina był strategicznym posunięciem. Produkcja okien drewnianych i drewniano-aluminiowych wymaga bowiem długiej tradycji doświadczenia, których nie oferują producenci okien drewnianych w Polsce. Kluczowe znaczenie miały tu normy jakościowe i specyfika budownictwa, w którym drewniana stolarka znajduje zastosowanie – szczególnie w projektach na terenach alpejskich, gdzie liczą się zarówno estetyka, jak i doskonałe właściwości izolacyjne. Hrachowina, z ponad 115-letnim doświadczeniem, idealnie wpisuje się w te wymagania, dostarczając produkty najwyższej jakości, które odpowiadają na potrzeby klientów z segmentu top premium.
W czerwcu pisaliśmy o wynikach finansowych Grupy Oknoplast.
Zobacz również
Nowy CPR 2024/3110 – kluczowe zmiany w rozporządzeniu
W dniu 7 stycznia 2025 roku weszło w życie nowe Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2024/3110, znane jako CPR2/nowe CPR. Poznaj kluczowe zmiany.
Cyfrowe Paszporty Produktów (DPP) – nowe wymogi dla branży
Cyfrowe Paszporty Produktów (ang. Digital Product Passport – DPP) od 2026 roku będą najważniejszymi dokumentami dotyczącymi produktów. Cyfrowe Paszporty Produktów...
Arbonia odnotowała niewielkie wzrosty w 2024 r.
Raport roczny Grupy Arbonia wskazuje na wzrosty. Przedsiębiorstwo w roku 2024 wypracowało większe przychody niż rok wcześniej.