Pozbud celuje w 40 mln zł przychodu ze sprzedaży stolarki

Autor: |Data publikacji:

Jak powiedział naszej redakcji Łukasz Fojt, prezes Pozbudu, firma ma ambitne cele względem stolarki, która od niedawna funkcjonuje w spółce pod marką Slonawy. Celem jest sprzedaż okien i drzwi na poziomie 40 mln zł.

Przypomnijmy, że w czerwcu informowaliśmy o wzroście zainteresowania produktami stolarki oferowanymi przez spółkę, która do końca kwietnia br. złożyła oferty na około 190 mln zł, z czego do fazy negocjacji przeszły zamówienia o wartości około 34 mln zł. W tym okresie udało się zawrzeć umowy o wartości około 9 mln zł. W wywiadzie z nasza redakcją Łukasz Fojt, prezes Pozbudu, powiedział, że jest przekonany o tym, że w tym roku spółka przekroczy 40 mln zł przychodu ze sprzedaży stolarki. W ramach marki Slonawy firma stawia obecnie mocno na drzwi, przy których nie występuje taka sezonowość, jak w przypadku okien. – W przypadku drzwi wewnętrznych mamy w planach produkcję drzwi średniej klasy, bo tu jest spore pole do popisu i szanse na dynamiczny wzrost – mówi Łukasz Fojt.

Bardzo duże oczekiwania spółka ma względem rynku amerykańskiego. Pozbud chce zwiększyć eksport do USA o, bagatela, 250-300 proc. Oznaczałoby to sprzedaż stolarki na tamtejszym rynku na poziomie 10-12 mln zł. W Polsce z kolei firma stara się pozyskiwać przede wszystkim inwestycje deweloperskie.

Pozbud planuje kolejne inwestycje w park maszynowy, by nadal zwiększać optymalizację produkcji. Jak powiedział nam Łukasz Fojt, prezes Pozbudu, firma pracuje też nad własnymi innowacjami, które długoterminowo powinny też przynieść firmie korzyści.

Pozbud zamierza utworzyć strukturę holdingową, w której każdy z segmentów biznesowych, także zakład w Słonawach, będzie odrębną spółką. Pisaliśmy o tym więcej TUTAJ.

Wywiad z Łukaszem Fojtem, prezesem Pozbudu można przeczytać w najnowszym numerze Forum Branżówego. Tam rozmowa skupiła się na wyzwaniach, jakie stały przed nowymi właścicielami po przejęciu spółki oraz tworzeniu nowej marki stolarki Slonawy (nasz magazyn dostępny jest w prenumeracie, którą można zakupić online) W internetowej części rozmowy poruszyliśmy kwestię planów na ten rok oraz prognoz finansowych. Zachęcamy do lektury.

 

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".