Pozbud celuje w 40 mln zł przychodu ze sprzedaży stolarki

Autor: |Data publikacji:

Jak powiedział naszej redakcji Łukasz Fojt, prezes Pozbudu, firma ma ambitne cele względem stolarki, która od niedawna funkcjonuje w spółce pod marką Slonawy. Celem jest sprzedaż okien i drzwi na poziomie 40 mln zł.

Przypomnijmy, że w czerwcu informowaliśmy o wzroście zainteresowania produktami stolarki oferowanymi przez spółkę, która do końca kwietnia br. złożyła oferty na około 190 mln zł, z czego do fazy negocjacji przeszły zamówienia o wartości około 34 mln zł. W tym okresie udało się zawrzeć umowy o wartości około 9 mln zł. W wywiadzie z nasza redakcją Łukasz Fojt, prezes Pozbudu, powiedział, że jest przekonany o tym, że w tym roku spółka przekroczy 40 mln zł przychodu ze sprzedaży stolarki. W ramach marki Slonawy firma stawia obecnie mocno na drzwi, przy których nie występuje taka sezonowość, jak w przypadku okien. – W przypadku drzwi wewnętrznych mamy w planach produkcję drzwi średniej klasy, bo tu jest spore pole do popisu i szanse na dynamiczny wzrost – mówi Łukasz Fojt.

Bardzo duże oczekiwania spółka ma względem rynku amerykańskiego. Pozbud chce zwiększyć eksport do USA o, bagatela, 250-300 proc. Oznaczałoby to sprzedaż stolarki na tamtejszym rynku na poziomie 10-12 mln zł. W Polsce z kolei firma stara się pozyskiwać przede wszystkim inwestycje deweloperskie.

Pozbud planuje kolejne inwestycje w park maszynowy, by nadal zwiększać optymalizację produkcji. Jak powiedział nam Łukasz Fojt, prezes Pozbudu, firma pracuje też nad własnymi innowacjami, które długoterminowo powinny też przynieść firmie korzyści.

Pozbud zamierza utworzyć strukturę holdingową, w której każdy z segmentów biznesowych, także zakład w Słonawach, będzie odrębną spółką. Pisaliśmy o tym więcej TUTAJ.

Wywiad z Łukaszem Fojtem, prezesem Pozbudu można przeczytać w najnowszym numerze Forum Branżówego. Tam rozmowa skupiła się na wyzwaniach, jakie stały przed nowymi właścicielami po przejęciu spółki oraz tworzeniu nowej marki stolarki Slonawy (nasz magazyn dostępny jest w prenumeracie, którą można zakupić online) W internetowej części rozmowy poruszyliśmy kwestię planów na ten rok oraz prognoz finansowych. Zachęcamy do lektury.

 

Zobacz również

Drutex oficjalnym partnerem Bayernu Monachium

Drutex oficjalnym partnerem Bayernu Monachium

Jeden z największych producentów okien w Polsce, Drutex został oficjalnym partnerem Bayernu Monachium. Umowa została podpisana na trzy lata i jest częścią ekspansji producenta z Bytowa na rynkach europejskich.

Czytaj „Forum Branżowe” i „Forum International” – wydanie 8.2025

Czytaj „Forum Branżowe” i „Forum International” – wydanie 8.2025

Dostępny jest nowy numer miesięcznika „Forum Branżowe” (08/2025). Gościem wydania jest Marcin Maruszczak, prezes zarządu Gebhardt Stahl Polska.

Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych

Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych

Zarząd Eko-Okna S.A. wydał oświadczenie, w którym stanowczo dementuje zarzuty stawiane przez Dawida Brożka, przewodniczącego OM NSZZ Solidarność Silesia. Firma oskarża go o rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, które mają podważać zaufanie do pracodawcy i destabilizować sytuację wśród pracowników.