Dobre sygnały ze Słonaw

Red.: RK |Data publikacji: 2021-06-08

Udane pierwsze miesiące roku ma za sobą wielkopolska Grupa Pozbud. W okresie styczeń-marzec br. zanotowała ona 45,6 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 17 proc. w porównaniu do analogicznego okresu zeszłego roku. Zysk netto wzrósł o 64 proc., do 7 mln zł. Jednocześnie wynik EBITDA w wysokości 11,1 mln zł oznacza wzrost o około 76 proc. rok do roku, a zysk operacyjny podwoił się do wartości 8,7 mln zł.

W ramach segmentu stolarki otworowej w I kwartale 2021 roku uzyskano przychody w kwocie niemal 7 mln zł, a koszty wytworzenia pochłonęły ponad 5,5 mln zł. Uzyskane przychody były co prawda niższe niż w I kwartale roku poprzedniego, natomiast uwzględniając produkcję wyłącznie wyrobów gotowych, z wyłączeniem półfabrykatów, zauważalna jest tendencja wzrostowa. Mniejsze przychody związane są z podjętymi w poprzednim roku decyzjami związanymi z rezygnacją z realizowania zleceń polegających na uszlachetnianiu elementów drewnianych, które charakteryzowały się dużą czasochłonnością obróbki mechanicznej pomimo relatywnie niskiej rentowności sprzedaży.

Cieszyć może natomiast wzrost zainteresowania produktami stolarki oferowanymi przez spółkę, która do końca kwietnia br. złożyła oferty na około 190 mln zł, z czego do fazy negocjacji przeszły zamówienia o wartości około 34 mln zł, a zawarto już umowy o wartości około 9 mln zł. W ostatnim czasie Pozbud wprowadził również do swojej oferty średniej klasy drzwi wewnętrzne, które zamierza sprzedawać zarówno na rynku krajowym jak i poza granicami. Zawarto już pierwsze uzgodnienia w zakresie dostaw tego asortymentu do Stanów Zjednoczonych.

Łukasz Fojt, prezes zarządu Pozbud S.A.:

Od połowy zeszłego roku wykonaliśmy szerokie spektrum prac optymalizacyjnych i prosprzedażowych w naszej wielkopolskiej fabryce stolarki, dzięki czemu w coraz większym stopniu wykorzystywane są już możliwości automatycznych linii produkcyjnych, co przekłada się pozytywnie na marże, choć mamy jeszcze dużo do zrobienia w kwestii wzrostu wolumenów. Już jednak teraz nasze produkty trafiają nie tylko do inwestycji deweloperskich w Polsce, ale dzięki dobrej współpracy z partnerami zdobywamy również rynki zagraniczne, w tym kraje niemieckojęzyczne oraz bardzo atrakcyjny dla nas rynek USA.

Zobacz również

Weru stworzyło drzwiowego Tindera

Weru stworzyło drzwiowego Tindera

Niemiecka firma Weru stworzyła internetowy serwis, który działa na podobnej zasadzie, jak aplikacja randkowa Tinder. Użytkownicy mogą wybrać w niej pasujące do ich typu osobowości zdjęcia, na których podstawie proponowany jest później model drzwi wejściowych.

Alufactory inwestuje w produkcję aluminium

Alufactory inwestuje w produkcję aluminium

Alufactory kupiło i zainstalowało nową linię do produkcji ślusarki aluminiowej. Firma dotychczas specjalizowała się w obróbce metali.

Rekordowe wyniki w Norsk Hydro

Rekordowe wyniki w Norsk Hydro

Norsk Hydro poinformował o wynikach ze sprzedaży z trzeciego kwartału. Wyniki spółki były rekordowe, jednak rynek aluminium jest trudny.

1