Porta: plan rozwoju rozłożony na kilka lat

Autor: |Data publikacji:

Porta zamierza przeznaczyć w tym roku ok. 40 mln zł na inwestycje. Jest to realizacja części planu, który firma sobie utworzyła na lata 2015-2019. Łącznie producent zamierza wydać na inwestycje 163 mln zł.

Producent drzwi wyznaczył sobie cel, by zwiększyć moce produkcyjne i efektywność wytwarzania drzwi. Część z planu opracowanego na lata 2015-2019 została już zrealizowana. Przede wszystkim zbudowana została nowa fabryka Porta Steel z Ełku, która rozpoczęła swoją działalność już w 2016 r. Na liście do wykonania jest jeszcze linia produkcyjna TechnoPorta oraz centrum logistyczne w magazynem centralnym. TechnoPorta powstanie w fabryce Bolszewie. Będzie to w pełni zautomatyzowana linia do produkcji drzwi technicznych. Dzięki tej linii możliwa będzie masowa produkcja stolarki na indywidualne zamówienie. Koszt tej inwestycji szacowany jest na 50 mln zł, firma planuje rozpocząć produkcję na tej linii jeszcze w 2018 r. Natomiast trzecim projektem do realizacji jest budowa centrum logistycznego z magazynem centralnym. Budowane jest ono w Nidzicy i zostanie otwarte w przyszłym roku. Koszt budowy magazynu wynosi ok. 40 mln zł. Będzie to obiekt o powierzchni ok. dziewięciu tys. m2, gdzie będzie możliwość składowania 20 tys. skrzydeł drzwiowych i tyle samo ościeżnic. Porta finansuje inwestycje w środków własnych, funduszy unijnych oraz z kredytów.

Przejęcie Porta KMI Romania

Polski producent podjął również kroki, by przejąć kontrolę nad swoim rumuńskim oddziałem Porta KMI Romania. Zakład znajduje się w miejscowości Arad, a wytwarzane są wyroby ciesielskie i stolarskie. Polski producent złożył wniosek do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w sprawie bezpośredniej kontroli nad spółką w Rumunii, gdyż działanie to będzie miało formę koncentracji. Sprawa jest w toku, a wniosek do urzędu wpłynął 4 lipca.

 

Zobacz również

Velux Polska świętuje 35-lecie

Velux Polska świętuje 35-lecie

W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.