Lider segmentu drzwi wewnętrznych, pomorska Porta KMI Poland podjęła przed dwoma laty decyzję o budowie swojego centrum logistycznego w Nidzicy. Inwestycja jest praktycznie ukończona, a schodzić się tu będą ścieżki logistyczne zakładów Porty w Bolszewie, Ełku i Suwałkach.
Obecnie firma podjęła decyzję o wyłożeniu kolejnych niemal 140 mln zł na wybudowanie obok tego magazynu centralnego następnego zakładu produkującego drzwi, który na początek zatrudni 50 pracowników. Zakład stanie na terenie Warmińsko-Mazurskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, a więc inwestor będzie miał szansę na odzyskanie nawet połowy kosztów kwalifikowanych.
Będziemy tam produkować drzwi z wykorzystaniem bardzo nowoczesnych technologii. Dzięki temu chcemy zbudować przewagę konkurencyjną zarówno na rynku polskim, jak i zagranicznym. – powiedział Marek Bednarz, wiceprezes spółki i dyrektor finansowy PORTA KMI Poland. – Będzie to wyjątkowa inwestycja dla naszej firmy, która pozwoli nam rozwijać się również w przyszłości. W początkowej fazie planujemy zatrudnienie około 50 pracowników. Uważam, że bardzo szybko będziemy w stanie ją zwielokrotnić. Zależy to oczywiście od tego, jak będzie kształtowała się koniunktura gospodarcza w kraju i Europie.
Najnowsza inwestycja Porty jest elementem nowej strategii 2021+, którą firma ogłosiła pod koniec marca na konferencji streamingowej dla partnerów handlowych. Zakłada ona m.in. osiągnięcie przez Grupę Porta przychodów przekraczających miliard złotych już za dwa lata. Ubiegły sezon zamknęła ona obrotami o wartości 574 mln zł i wielkością produkcji na poziomie 1 700 000 produktów. Także pierwszy kwartał tego roku wypadł okazale pod względem handlowym, gdyż w Bolszewie odnotowano wzrost sprzedaży rzędu 30 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem roku poprzedniego.
Najważniejsze liczby przygotowanej przez nas strategii 2021+ to 12 miesięcy i 10 strategicznych punktów, wg których będziemy działać w tym konkretnym czasie. Dziś mamy unikalną szansę na zbudowanie biznesu na nowo. W trosce o klienta i jego potrzeby. Jesteśmy gotowi, by podwoić obroty PORTA i przekroczyć 1 mld PLN w najbliższych 2 latach. Mamy potencjał, by dołączyć do grona największych marek świata. Mamy też ogromną radość z ambitnych celów, by wejść do światowej ligi. – powiedział Artur Pęksyk, dyrektor sprzedaży i marketingu PORTA KMI POLAND.
Zobacz również
Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie” dostępne na naszym portalu
Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie”. Sprawdź, jak skutecznie prowadzić marketing i wdrażać nowoczesne oprogramowanie w firmie.
„Gwiazdy Rankingu Buildera” dla branży stolarki
Gwiazdy Rankingu Buildera to zestawienie firm o najlepszej sytuacji finansowej. Kolejna edycja zakończyła się na początku kwietnia 2025 r.
XXXIV Forum 100 – fotorelacja
W ubiegłym tygodniu odbyła się XXXIV edycja Forum 100. Zapraszamy do obejrzenia pierwszej części fotorelacji.