Polska stolarka odpowiada już za ponad połowę niemieckiego importu

Red.: |Data publikacji:

Niemiecki rynek sprowadził w 2021 roku okna, drzwi i bramy o wartości większej o 9,5 proc. w porównaniu z sezonem 2020. W tym czasie polski eksport do tego kraju wzrósł o ponad 16 proc.

Z danych zebranych przez Centrum Analiz Branżowych wynika, że import produktów stolarki do Niemiec miał w ubiegłym sezonie wartość 1,71 mld euro. W roku 2020 wartość ta wyniosła 1,56 mld euro, a to oznacza dynamikę wzrostu na poziomie 9,5 proc. Okazuje się, że gros tej wartości to wynik naszego eksportu do Niemiec. Wartość naszego eksportu do tego kraju w 2021 roku wyniosła bowiem ok. 0,94 mld euro. Gdy porównamy tę wartość do eksportu w roku 2020 (0,87 mld euro) to okazuje się, że polska stolarka odnotowała tu wzrost na poziomie aż 16,3 proc. Udział polskiej stolarki na niemieckim rynku szacowany jest na poziomie ok. 8,7 proc. Patrząc na udział wartościowy samych okien, to oscyluje on na poziomie 14 proc.

Pod względem wartościowym Polska sprzedaje w Niemczech najwięcej okien i drzwi z PCW. W tym segmencie odnotowaliśmy w sezonie 2021 wzrost na poziomie 18,4 proc. w porównaniu z rokiem 2020. Na drugim miejscu wartościowo są okna drewniane, choć w ich przypadku polscy producenci zaliczyli regres: dynamika sprzedaży spadła o -1,7 proc. Coraz lepiej radzą sobie na niemieckim rynku producenci ślusarki aluminiowej, gdyż odnotowali oni wzrost dynamiki sprzedaży na poziomie 17 proc. Najbardziej spektakularne wzrosty stały się udziałem polskich drzwi drewnianych – wartość ich eksportu do Niemiec wzrosła aż o 66 proc. do poziomu 81 mln euro!

Wartość produkcji okien, drzwi oraz bram w Niemczech w 2021 roku wyniosła 10,81 mld euro, co stanowi wzrost o 2,3 proc. w porównaniu z sezonem wcześniejszym. Nasi zachodni sąsiedzi wyprodukowali ok. 30,8 mln sztuk produktów stolarki, czyli o 800 tys. więcej niż w roku 2020. Niemcy pod względem ilościowym produkują najwięcej okien (51 proc. całkowitej produkcji stolarki), następnie są drzwi (36 proc.) oraz bramy (11 proc.).

Więcej na temat wyników niemieckiej branży stolarki w 2021 roku oraz działalności polskich producentów na tym rynku usłyszą Państwo w najnowszym odcinku podcastu „Plusy, minusy – analizy branży stolarki”, który swoją premierę miał 11 maja (czyli tradycyjnie w drugą środę miesiąca). Zachęcamy do jego wysłuchania:


Zobacz również

Strategiczne decyzje producentów profili z PCW

Strategiczne decyzje producentów profili z PCW

Grupa Rehau podjęła decyzję o sprzedaży swojej działalności w Rosji. Inny znów producent profili, Profine, ogłosił inwestycję w Serbii.

Anwis zwiększa dynamikę sprzedaży Grupy Warema

Anwis zwiększa dynamikę sprzedaży Grupy Warema

Grupa Warema podsumowała globalne wyniki za 2021 r. Firma osiągnęła wzrost przychodów o 10 proc. Do wysokich wyników przyczyniła się także działalność Anwisu.

Kongres Stolarki Polskiej za nami

Kongres Stolarki Polskiej za nami

W dniu 27 maja w Warszawie odbył się Kongres Stolarki Polskiej, organizowany przez Związek Polskie Okna i Drzwi. Była to już 12. edycja tej imprezy. Głównymi tematami spotkania były: sytuacja gospodarcza, ekologia oraz marketing.

1