Saint-Gobain podsumowało trzy kwartały 2020 r. Spółka osiągnęła po dziewięciu miesiącach sprzedaż w wysokości 27,89 mld euro. To spadek w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.
W tym roku Saint-Gobain, tak jak i większość firm, doświadcza spadku koniunktury, choć francuski koncern przyznaje, że w trzecim kwartale dane wskazują na poprawę sytuacji na rynku. W okresie od lipca do końca września spółka osiągnęła sprzedaż w wysokości 10,12 mld euro w porównaniu do 10,79 mld w roku 2019. To spadek o 6,2 proc. Jednak wskaźnik wzrostu like-for-like changes (LFL – wyniki po korektach) wynosi plus 3,2 proc.
Z kolei sprzedaż w ciągu dziewięciu miesięcy tego roku to wartość 27,89 mld euro w porównaniu do 32,47 mld w roku 2019. Tu spadek wynosi 14,1 proc., także wskaźnik wzrostu po korektach LFL jest na minusie 7,2 proc.
Zarząd poinformował, że w segmencie budownictwa wyniki utrzymywały się na dobrym poziomie, a w trzecim kwartale widoczna była stabilizacja w tej branży. Koncern podał także dane finansowe w poszczególnych regionach. Północna Europa to obszar, w którym ujęte są także informacje dotyczące Polski. W III kwartale wartość sprzedaży w północnej części kontynentu wyniosła 3,4 mld euro w porównaniu do 4 mld w roku poprzednim. To spadek o 15,5 proc., jednak firma podaje, że skorygowany wskaźnik LFL jest na plusie o 0,3 proc.
Firma podkreśla, że sprzedaż w krajach na północy Europy wróciła do normalnego poziomu, czyli podobnego do tego z poprzedniego roku. Niewielki wzrost notowany był w krajach Europy Wschodniej, na czele z Polską. Choć tu Saint-Gobain nie podaje dokładnych danych finansowych.
Zobacz również
Wzrosty w segmencie żaluzji zewnętrznych i rolet
Firma Hella, dostawca technik osłonowych, podsumowała miniony rok pod względem handlowym. Przedsiębiorstwo w tym okresie osiągnęło najwyższe w historii wyniki ze sprzedaży.
Lamilux zbliżył się do granicy 400 mln euro
Grupa Lamilux osiągnęła dwucyfrowe wzrosty przychodu w sezonie 2022. Dla specjalizującej się w produkcji świetlików dachowych firmy były to rekordowe wyniki.
Sanok Rubber zakończył 2022 r. wzrostem sprzedaży
Sanok Rubber podsumował 2022 r. pod kątem handlowym. Spółka osiągnęła niemal 20-procentowy wzrost sprzedaży w porównaniu do 2021 r.