Polska przoduje pod kątem wyników w Saint-Gobain

Red.: |Data publikacji:

Saint-Gobain podsumowało trzy kwartały 2020 r. Spółka osiągnęła po dziewięciu miesiącach sprzedaż w wysokości 27,89 mld euro. To spadek w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

W tym roku Saint-Gobain, tak jak i większość firm, doświadcza spadku koniunktury, choć francuski koncern przyznaje, że w trzecim kwartale dane wskazują na poprawę sytuacji na rynku. W okresie od lipca do końca września spółka osiągnęła sprzedaż w wysokości 10,12 mld euro w porównaniu do 10,79 mld w roku 2019. To spadek o 6,2 proc. Jednak wskaźnik wzrostu like-for-like changes (LFL – wyniki po korektach) wynosi plus 3,2 proc.

Z kolei sprzedaż w ciągu dziewięciu miesięcy tego roku to wartość 27,89 mld euro w porównaniu do 32,47 mld w roku 2019. Tu spadek wynosi 14,1 proc., także wskaźnik wzrostu po korektach LFL jest na minusie 7,2 proc.

Zarząd poinformował, że w segmencie budownictwa wyniki utrzymywały się na dobrym poziomie, a w trzecim kwartale widoczna była stabilizacja w tej branży. Koncern podał także dane finansowe w poszczególnych regionach. Północna Europa to obszar, w którym ujęte są także informacje dotyczące Polski. W III kwartale wartość sprzedaży w północnej części kontynentu wyniosła 3,4 mld euro w porównaniu do 4 mld w roku poprzednim. To spadek o 15,5 proc., jednak firma podaje, że skorygowany wskaźnik LFL jest na plusie o 0,3 proc.

Firma podkreśla, że sprzedaż w krajach na północy Europy wróciła do normalnego poziomu, czyli podobnego do tego z poprzedniego roku. Niewielki wzrost notowany był w krajach Europy Wschodniej, na czele z Polską. Choć tu Saint-Gobain nie podaje dokładnych danych finansowych.

Zobacz również

Wzrosty w segmencie żaluzji zewnętrznych i rolet

Wzrosty w segmencie żaluzji zewnętrznych i rolet

Firma Hella,  dostawca technik osłonowych, podsumowała miniony rok pod względem handlowym. Przedsiębiorstwo w tym okresie osiągnęło najwyższe w historii wyniki ze sprzedaży.

Lamilux zbliżył się do granicy 400 mln euro

Lamilux zbliżył się do granicy 400 mln euro

Grupa Lamilux osiągnęła dwucyfrowe wzrosty przychodu w sezonie 2022. Dla specjalizującej się w produkcji świetlików dachowych firmy były to rekordowe wyniki.

Sanok Rubber zakończył 2022 r. wzrostem sprzedaży

Sanok Rubber zakończył 2022 r. wzrostem sprzedaży

Sanok Rubber podsumował 2022 r. pod kątem handlowym. Spółka osiągnęła niemal 20-procentowy wzrost sprzedaży w porównaniu do 2021 r.

1