Somfy podliczyło wyniki z I kwartału bieżącego roku. Firma odnotowała sprzedaż w wysokości 283 mln euro, co oznacza wzrost o 4,6 proc. w porównaniu do I kwartału 2018 roku. Wówczas przychody ze sprzedaży wyniosły 270 mln euro.
Somfy to globalny koncern, który sprzedaje swoje produkty na wszystkich znaczących światowych rynkach. W podsumowaniu finansowym za I kwartał tego roku spółka podaje także informacje, gdzie geograficznie odnotowała dobre wyniki. Na pewno wyróżniają się tu Chiny. Wzrost sprzedaży był w tym kraju na poziomie niemal 22 proc. Produkty Somfy cieszyły się dużą popularnością także w Północnej Europie – tu wzrost w porównaniu do 2018 wyniósł ok. 20 proc.
Spółka podaje także, że wzrost sprzedaży odnotowała również w Europie Centralnej i Wschodniej, przychody są tu wyższe o 16 proc. W tej grupie znajdują się takie kraje, jak Niemcy, ale i Polska oraz Czechy. Zarząd Somfy podaje, że szczególnie w tych dwóch ostatnich krajach dynamika wzrostu sprzedaży była duża. Choć dobre wyniki w sprzedaży odnotowały także „stare” rynki dla firmy, takie jak kraje Beneluxu, Skandynawii czy Wielka Brytania.
Jeśli chodzi o rynki takie jak Azja Pacyficzna, Centralna i Południowa Ameryka, Australia czy Południowa Europa, to tu wzrost sprzedaży kształtował się na poziomie między ok. 3, a 4 proc. Somfy odnotowało także spadek w sprzedaży i to na swoim rodzimym rynku, czyli we Francji – był on na poziomie 1,3 proc. Spadek przychodów w porównaniu z I kwartałem 2018 r. nastąpił także w Północnej Ameryce – o 2 proc. oraz w Afryce i na Bliskim wschodzie – o 8,3 proc.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".