Portal oferteo.pl stworzył na bazie własnych danych raport, z którego wynika, że pomimo lekkich spadków na rynku okiennym, popyt na usługi ich wymiany wzrósł w roku minionym o 5 proc. Liczba zleceń w III kwartale była wyższa od tej ubiegłorocznej nawet o 11 proc.
Zdaniem Oferteo w 2022 roku najwięcej zamówień, bo ponad 1/3, opiewało, na jedno lub dwa okna do wymiany. Nieco rzadziej decydowano się na dziewięć lub więcej okien (25 proc.) oraz na 3-5 sztuk (23 proc.). Zapytania dotyczące 6-9 sztuk stanowiły 18 proc. Najczęściej, bo aż w 90 proc. przypadków klienci zamawiali okna tworzywowe, a ponad połowa z nich (58 proc.) wybierała ramy w białym kolorze. Dużo rzadziej na cele wymiany okien wybierano okna drewniane (6 proc.) lub aluminiowe (4 proc.). Stosunkowo dużo, bo aż 24 proc. remontujących swoje domy wybierało okna okleinowane dwustronnie. Nie dużo mniej decydowało się na okna okleinowane jednostronnie (19 proc.).
Z danymi Oferteo korespondują dane raportu Centrum Analiz Branżowych „Jak Polacy kupują okna?”. Z badania wynika bowiem, że aż 90 proc. Polaków kupuje okna na cele remontowe – wymiany ich w miejsce starych okien w domu lub mieszkaniu. Jedynie 10 proc. kupuje je do swoich nowo budowanych domów. W zamian ilość okien w zamówieniach do nowych budynków jest średnio dwa razy większa niż tych z zamówień do remontów. Na początku roku 2021 średnia wartość zamówienia na okna do wymiany wynosiła ok. 5 tys. zł. Na początku roku 2023 można przypuszczać, że ta wartość podwoiła się, choć ilości mogły wcale się nie zmienić.
Tagi
centrum analiz branżowychile kosztuje wymiana okienile okien do wymianyjakie okna kupują PolacyOferteo.ploknapopularne oknawymiana okienZobacz również
IV Charytatywny Turniej w Piłce Nożnej Fundacji Grupy Aliplast już w maju
Już 24 maja 2025 roku odbędzie się IV Charytatywny Turniej w Piłce Nożnej organizowany przez Fundację Grupy Aliplast.
MADE Expo 2025: innowacja i zrównoważony rozwój
Targi MADE Expo 2025 odbędą się w dniach 19–22 listopada 2025 roku, w centrum wystawienniczym Fiera Milano Rho w Mediolanie. "Forum Branżowe" objęło patronat medialny nad tym wydarzeniem.
Grzegorz Białczak w zarządzie Invado, rozpoczęło się Arbonia Next2025
Rozpoczęły się dwutygodniowe targi Arbonia Next2025, w których Grupa prezentuje swoje rozwiązania dostawcom, dystrybutorom oraz klientom. Tuż przed wydarzeniem Grzegorz Białczak, zarządzający Arbonią w Europie Środkowo-Wschodniej, został członkiem zarządu Invado.