Portal oferteo.pl stworzył na bazie własnych danych raport, z którego wynika, że pomimo lekkich spadków na rynku okiennym, popyt na usługi ich wymiany wzrósł w roku minionym o 5 proc. Liczba zleceń w III kwartale była wyższa od tej ubiegłorocznej nawet o 11 proc.
Zdaniem Oferteo w 2022 roku najwięcej zamówień, bo ponad 1/3, opiewało, na jedno lub dwa okna do wymiany. Nieco rzadziej decydowano się na dziewięć lub więcej okien (25 proc.) oraz na 3-5 sztuk (23 proc.). Zapytania dotyczące 6-9 sztuk stanowiły 18 proc. Najczęściej, bo aż w 90 proc. przypadków klienci zamawiali okna tworzywowe, a ponad połowa z nich (58 proc.) wybierała ramy w białym kolorze. Dużo rzadziej na cele wymiany okien wybierano okna drewniane (6 proc.) lub aluminiowe (4 proc.). Stosunkowo dużo, bo aż 24 proc. remontujących swoje domy wybierało okna okleinowane dwustronnie. Nie dużo mniej decydowało się na okna okleinowane jednostronnie (19 proc.).
Z danymi Oferteo korespondują dane raportu Centrum Analiz Branżowych „Jak Polacy kupują okna?”. Z badania wynika bowiem, że aż 90 proc. Polaków kupuje okna na cele remontowe – wymiany ich w miejsce starych okien w domu lub mieszkaniu. Jedynie 10 proc. kupuje je do swoich nowo budowanych domów. W zamian ilość okien w zamówieniach do nowych budynków jest średnio dwa razy większa niż tych z zamówień do remontów. Na początku roku 2021 średnia wartość zamówienia na okna do wymiany wynosiła ok. 5 tys. zł. Na początku roku 2023 można przypuszczać, że ta wartość podwoiła się, choć ilości mogły wcale się nie zmienić.
Tagi
centrum analiz branżowychile kosztuje wymiana okienile okien do wymianyjakie okna kupują PolacyOferteo.ploknapopularne oknawymiana okienZobacz również
Swisspacer otworzył nową międzynarodową siedzibę
Swisspacer w lipcu otworzył swoją nową międzynarodową siedzibę. Mieści się ona w miejscowości Lengwil w Szwajcarii.
Niemiecki Stürtz niewypłacalny
Stürtz Maschinenbau GmbH, producent maszyn do produkcji okien z PVC, znalazł się w stanie niewypłacalności i przejdzie restrukturyzację. Pomimo trudności finansowych, firma będzie realizować zamówienia do połowy 2026 roku.
Bogdański i Wiśniowski wspierają Sandecję, Abakus i Premium Grodzki sponsorami podlaskiego sportu
Przez lata branża stolarki była mecenasem sportu, szczególnie lokalnego i nie inaczej jest w nowo rozpoczynającym się sezonie. W ostatnim czasie umowy sponsoringowe podpisały Abakus, Bogdański, Premium Grodzki oraz Wiśniowski.