Portal oferteo.pl stworzył na bazie własnych danych raport, z którego wynika, że pomimo lekkich spadków na rynku okiennym, popyt na usługi ich wymiany wzrósł w roku minionym o 5 proc. Liczba zleceń w III kwartale była wyższa od tej ubiegłorocznej nawet o 11 proc.
Zdaniem Oferteo w 2022 roku najwięcej zamówień, bo ponad 1/3, opiewało, na jedno lub dwa okna do wymiany. Nieco rzadziej decydowano się na dziewięć lub więcej okien (25 proc.) oraz na 3-5 sztuk (23 proc.). Zapytania dotyczące 6-9 sztuk stanowiły 18 proc. Najczęściej, bo aż w 90 proc. przypadków klienci zamawiali okna tworzywowe, a ponad połowa z nich (58 proc.) wybierała ramy w białym kolorze. Dużo rzadziej na cele wymiany okien wybierano okna drewniane (6 proc.) lub aluminiowe (4 proc.). Stosunkowo dużo, bo aż 24 proc. remontujących swoje domy wybierało okna okleinowane dwustronnie. Nie dużo mniej decydowało się na okna okleinowane jednostronnie (19 proc.).
Z danymi Oferteo korespondują dane raportu Centrum Analiz Branżowych „Jak Polacy kupują okna?”. Z badania wynika bowiem, że aż 90 proc. Polaków kupuje okna na cele remontowe – wymiany ich w miejsce starych okien w domu lub mieszkaniu. Jedynie 10 proc. kupuje je do swoich nowo budowanych domów. W zamian ilość okien w zamówieniach do nowych budynków jest średnio dwa razy większa niż tych z zamówień do remontów. Na początku roku 2021 średnia wartość zamówienia na okna do wymiany wynosiła ok. 5 tys. zł. Na początku roku 2023 można przypuszczać, że ta wartość podwoiła się, choć ilości mogły wcale się nie zmienić.
Tagi
centrum analiz branżowychile kosztuje wymiana okienile okien do wymianyjakie okna kupują PolacyOferteo.ploknapopularne oknawymiana okienZobacz również
Drutex oficjalnym partnerem Bayernu Monachium
Jeden z największych producentów okien w Polsce, Drutex został oficjalnym partnerem Bayernu Monachium. Umowa została podpisana na trzy lata i jest częścią ekspansji producenta z Bytowa na rynkach europejskich.
Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych
Zarząd Eko-Okna S.A. wydał oświadczenie, w którym stanowczo dementuje zarzuty stawiane przez Dawida Brożka, przewodniczącego OM NSZZ Solidarność Silesia. Firma oskarża go o rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, które mają podważać zaufanie do pracodawcy i destabilizować sytuację wśród pracowników.
Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?
Zaledwie dwa tygodnie temu pisaliśmy o wsparciu, jakiego udzielają firmy z branży stolarki okienno-drzwiowej w rozwój sportu, a tymczasem w w ostatnich dniach o przedłużeniu umów sponsorskich poinformowały Fakro, Stollar i Wital. Ponadto dochodzą słuchy, że swoją ekspansję na europejskim rynku kontynuować ma Drutex.