Portal oferteo.pl stworzył na bazie własnych danych raport, z którego wynika, że pomimo lekkich spadków na rynku okiennym, popyt na usługi ich wymiany wzrósł w roku minionym o 5 proc. Liczba zleceń w III kwartale była wyższa od tej ubiegłorocznej nawet o 11 proc.
Zdaniem Oferteo w 2022 roku najwięcej zamówień, bo ponad 1/3, opiewało, na jedno lub dwa okna do wymiany. Nieco rzadziej decydowano się na dziewięć lub więcej okien (25 proc.) oraz na 3-5 sztuk (23 proc.). Zapytania dotyczące 6-9 sztuk stanowiły 18 proc. Najczęściej, bo aż w 90 proc. przypadków klienci zamawiali okna tworzywowe, a ponad połowa z nich (58 proc.) wybierała ramy w białym kolorze. Dużo rzadziej na cele wymiany okien wybierano okna drewniane (6 proc.) lub aluminiowe (4 proc.). Stosunkowo dużo, bo aż 24 proc. remontujących swoje domy wybierało okna okleinowane dwustronnie. Nie dużo mniej decydowało się na okna okleinowane jednostronnie (19 proc.).
Z danymi Oferteo korespondują dane raportu Centrum Analiz Branżowych „Jak Polacy kupują okna?”. Z badania wynika bowiem, że aż 90 proc. Polaków kupuje okna na cele remontowe – wymiany ich w miejsce starych okien w domu lub mieszkaniu. Jedynie 10 proc. kupuje je do swoich nowo budowanych domów. W zamian ilość okien w zamówieniach do nowych budynków jest średnio dwa razy większa niż tych z zamówień do remontów. Na początku roku 2021 średnia wartość zamówienia na okna do wymiany wynosiła ok. 5 tys. zł. Na początku roku 2023 można przypuszczać, że ta wartość podwoiła się, choć ilości mogły wcale się nie zmienić.
Tagi
centrum analiz branżowychile kosztuje wymiana okienile okien do wymianyjakie okna kupują PolacyOferteo.ploknapopularne oknawymiana okienZobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".