Analizy rynkowe, statystyki, gospodarka, wyniki – to główne zagadnienia, jakie poruszają Maksymilian Miros (Centrum Analiz Branżowych) i Paweł Gregorczyk (Forum Branżowe) w swoim podcaście.
Od teraz nasz podcast ukazuje się w drugą środę miesiąca, a ten odcinek przynosi nam ogrom aktualnej wiedzy o drzwiach. Najpierw omówimy klientów kluczowego dla naszego eksportu rynku – dowiemy się, jak Niemcy kupują drzwi wejściowe. Centrum Analiz Branżowych przeprowadziło bowiem badanie, z którego polscy producenci i dystrybutorzy dowiedzą się m.in.: z jakich powodów nasi zachodni sąsiedzi decydują się na zakup drzwi, skąd czerpią informacje na temat ich temat, kogo się radzą przed podjęciem decyzji oraz co jest dla nich ważne w ofercie i obsłudze. W tym odcinku uchylamy rąbka tajemnicy i zdradzamy niektóre dane z tego raportu, skupiając się na tym, gdzie nasi zachodni sąsiedzi dokonują zakupów. Ta wiedza to absolutny „must have” dla polskich producentów drzwi!
Następnie omawiamy eksport drzwi drewnianych z Polski. Nasi producenci mają powody do zadowolenia, ponieważ sprzedaż zagraniczna znacznie wzrosła. W tym wątku skupiamy się przede wszystkim na rynku niemieckim, ale nie tylko.
Na koniec rozmawiamy o wynikach naszego największego producenta stolarki, czyli firmy Porta KMI Poland, która wyznaczyła sobie w swojej strategii bardzo ambitne cele sprzedażowe oraz wzrost eksportu. Czy na podstawie wyników z 2021 roku można wnioskować, że wszystkie cele uda się zrealizować?
Miłego słuchania!
Polecamy też pozostałe odcinki podcastu:
Tagi
audycjacentrum analiz branżowycheksportMaksymilian MirosNiemcyPaweł Gregorczykpodcastpodcast plusy minusyZobacz również
Branżowisko #203 – Eksport do USA w 2022 roku. Udany sezon na rynku belgijskim
W tym odcinku podcastu podróżujemy po świecie, ponieważ omówimy wyniki eksportu polskiej branży stolarki w Stanach Zjednoczonych oraz w Belgii.
Branżowisko #202 – Problemy producentów z USA. Miliardy złotych na wsparcie przemysłu
W tym odcinku Branżowiska przenosimy się za ocean, by omówić wyzwania stojące przed amerykańskimi producentami stolarki. Pretekstem do omówienia tego tematu jest artykuł w serwisie ForumBranzowe.com, w którym omówione zostały wyniki czterech spółek z USA notowanych na giełdzie.
Branżowisko #201 – Nowi koalicjanci – nowe cele. Nowy gracz na rynku szkła
W tym odcinku podcastu Branżowisko skupiamy się na Koalicji Termomodernizacji, która już po dwóch miesiącach działania musiała wyznaczyć sobie nowe cele, bo pierwotne już zostały zrealizowane.