Pilkington: nowy zakład pomoże zaspokoić rosnące potrzeby rynku

Autor: |Data publikacji:

W dniu 15 maja w Białymstoku firma Pilkington IGP Sp. z o.o. uroczyście otworzyła zakład produkcyjny. Na 10 tys. mkw. będą działały 4 linie produkcyjne, a wkrótce także piec do hartowania szkła. Koncern NSG Group, do którego należy Pilkington, pochwalił się właśnie wzrostem sprzedaży szkła budowlanego w Europie. 

Nowy zakład został zlokalizowany w Panattoni Park Białystok. Zatrudnienie znajdzie tu nawet 200 osób. Cztery zaawansowane technologicznie linie produkcyjne pozwolą znacznie zwiększyć moce produkcyjne w porównaniu ze starym zakładem zlokalizowanym przy ul. Wiadukt. Jeszcze w tym roku w nowej siedzibie ma zostać zainstalowany nowoczesny piec do hartowania szkła.

Po rozbudowie zakładów w Szczecinie, Krakowie i Skierniewicach, zakupie fabryki w Ostrołęce oraz modernizacji parku maszynowego we Wrocławiu przyszedł czas na Białystok. Budowa nowoczesnego zakładu przetwórczego umocniła pozycję naszej firmy w tym regionie. Cztery linie produkcyjne z pewnością wpłyną na usprawnienie obsługi – mówi Krzysztof Granicki, prezes zarządu i dyrektor zarządzający Pionu szkła Architektonicznego w Polsce oraz Pionu Szkła Przetworzonego w Europie Północnej w firmie Pilkington IGP Sp. z o.o.

Jak wyliczał w trakcie oficjalnego otwarcia zakładu jego dyrektor Zbigniew Parafianowicz, nowe możliwości produkcyjne powinny bardzo korzystnie wpłynąć na przychody firmy.  Gdy w ubiegłym roku wartość sprzedaży wyniosła 44 mln zł, tak według szacunków obecny rok może się zamknąć sumą ponad 60 mln zł.

Pilkington zajmuje się produkcją szkła od 1826 r. W roku 2006 firma Pilkington została przejęta przez japoński koncern NSG Group. NSG Group z siedzibą w Tokio w Japonii to jedna z największych spółek na świecie produkujących szkło. Spółka podsumowała 10 maja miniony rok finansowy pod względem handlowym. Dla firmy jest to okres od 1 kwietnia 2018 do 31 marca 2019. W tym czasie przychody wyniosły 612 mld jenów, natomiast zysk to 38,8 mld (ok. 13,5 mld zł) i jest on wyższy o 3 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem.

Zakład produkcyjny Pilkington IGP w Szczecinie.

Japoński koncern produkuje szkło budowlane pod marką Pilkington, a także dla przemysłu motoryzacyjnego oraz tzw. techniczne. Jeśli chodzi o szkło płaskie wykorzystywane w budownictwie, to przychód globalnie wyniósł 247,3 mld jenów (ok. 86,5 mld zł). W tym segmencie ok. 16 proc. przychodów NSG zrealizował w Europie, 15 proc. z Azji i 10 proc. w obu Amerykach.

Wartość sprzedaży szkła budowlanego w Europie to 96 mld jenów (ok. 3,3 mld zł). Jak podaje spółka, przychód ze sprzedaży w tym segmencie wzrósł o 4 proc. Ten pozytywny wynik to przede wszystkim efekt dużego popytu na szkło. Jednak zysk nie jest tak znaczący, a to ze względu na rosnące ceny energii.

W Polsce szkło budowlane produkują dwie spółki należące do NSG – Pilkington IGP oraz Pilkington Polska. Obecnie w skład Pilkington IGP wchodzi siedem oddziałów, są one zlokalizowane w Białymstoku, Bydgoszczy, Krakowie, Ostrołęce, Skierniewicach, Szczecinie i Wrocławiu. Natomiast Pilkington Polska ma swój zakład w Sandomierzu.

Zobacz również

Konkurs kalendarzy rozstrzygnięty! Poznaj zwycięzców

Konkurs kalendarzy rozstrzygnięty! Poznaj zwycięzców

Zakończyła się siódma edycja naszego dorocznego konkursu na najlepsze kalendarze branży stolarki. Internauci wybrali zwycięzców poszczególnych kategorii. Konkurs kalendarzy - sprawdź wyniki!

Diamenty Forbesa – znamy laureatów 2025

Diamenty Forbesa – znamy laureatów 2025

Diamenty Forbesa wskazują firmy w najlepszej kondycji finansowej. Organizator ogłosił właśnie, które z nich zostały wyróżnione w tegorocznej, już siedemnastej, edycji. Statuetki będą wręczane na galach, które odbędę się wiosną i latem roku 2025. Wśród docenionych są również przedstawiciele branży stolarki.

Wystawcy na targach Budma/WinDoor-Tech 2025 (Zdjęcia)

Wystawcy na targach Budma/WinDoor-Tech 2025 (Zdjęcia)

Trwają targi Budma/Windoor-Tech 2025, w których uczestniczy wiele firm branży stolarki. Przygotowaliśmy dla Was galerię zdjęć ze stoisk wystawców poznańskich targów.