Pilkington: nowy zakład pomoże zaspokoić rosnące potrzeby rynku

Autor: |Data publikacji:

W dniu 15 maja w Białymstoku firma Pilkington IGP Sp. z o.o. uroczyście otworzyła zakład produkcyjny. Na 10 tys. mkw. będą działały 4 linie produkcyjne, a wkrótce także piec do hartowania szkła. Koncern NSG Group, do którego należy Pilkington, pochwalił się właśnie wzrostem sprzedaży szkła budowlanego w Europie. 

Nowy zakład został zlokalizowany w Panattoni Park Białystok. Zatrudnienie znajdzie tu nawet 200 osób. Cztery zaawansowane technologicznie linie produkcyjne pozwolą znacznie zwiększyć moce produkcyjne w porównaniu ze starym zakładem zlokalizowanym przy ul. Wiadukt. Jeszcze w tym roku w nowej siedzibie ma zostać zainstalowany nowoczesny piec do hartowania szkła.

Po rozbudowie zakładów w Szczecinie, Krakowie i Skierniewicach, zakupie fabryki w Ostrołęce oraz modernizacji parku maszynowego we Wrocławiu przyszedł czas na Białystok. Budowa nowoczesnego zakładu przetwórczego umocniła pozycję naszej firmy w tym regionie. Cztery linie produkcyjne z pewnością wpłyną na usprawnienie obsługi – mówi Krzysztof Granicki, prezes zarządu i dyrektor zarządzający Pionu szkła Architektonicznego w Polsce oraz Pionu Szkła Przetworzonego w Europie Północnej w firmie Pilkington IGP Sp. z o.o.

Jak wyliczał w trakcie oficjalnego otwarcia zakładu jego dyrektor Zbigniew Parafianowicz, nowe możliwości produkcyjne powinny bardzo korzystnie wpłynąć na przychody firmy.  Gdy w ubiegłym roku wartość sprzedaży wyniosła 44 mln zł, tak według szacunków obecny rok może się zamknąć sumą ponad 60 mln zł.

Pilkington zajmuje się produkcją szkła od 1826 r. W roku 2006 firma Pilkington została przejęta przez japoński koncern NSG Group. NSG Group z siedzibą w Tokio w Japonii to jedna z największych spółek na świecie produkujących szkło. Spółka podsumowała 10 maja miniony rok finansowy pod względem handlowym. Dla firmy jest to okres od 1 kwietnia 2018 do 31 marca 2019. W tym czasie przychody wyniosły 612 mld jenów, natomiast zysk to 38,8 mld (ok. 13,5 mld zł) i jest on wyższy o 3 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem.

Zakład produkcyjny Pilkington IGP w Szczecinie.

Japoński koncern produkuje szkło budowlane pod marką Pilkington, a także dla przemysłu motoryzacyjnego oraz tzw. techniczne. Jeśli chodzi o szkło płaskie wykorzystywane w budownictwie, to przychód globalnie wyniósł 247,3 mld jenów (ok. 86,5 mld zł). W tym segmencie ok. 16 proc. przychodów NSG zrealizował w Europie, 15 proc. z Azji i 10 proc. w obu Amerykach.

Wartość sprzedaży szkła budowlanego w Europie to 96 mld jenów (ok. 3,3 mld zł). Jak podaje spółka, przychód ze sprzedaży w tym segmencie wzrósł o 4 proc. Ten pozytywny wynik to przede wszystkim efekt dużego popytu na szkło. Jednak zysk nie jest tak znaczący, a to ze względu na rosnące ceny energii.

W Polsce szkło budowlane produkują dwie spółki należące do NSG – Pilkington IGP oraz Pilkington Polska. Obecnie w skład Pilkington IGP wchodzi siedem oddziałów, są one zlokalizowane w Białymstoku, Bydgoszczy, Krakowie, Ostrołęce, Skierniewicach, Szczecinie i Wrocławiu. Natomiast Pilkington Polska ma swój zakład w Sandomierzu.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".