Pilkington IGP powrócił do dwucyfrowych wzrostów

Autor: |Data publikacji:

Pilkington IGP to jedna z trzech spółek Pilkingtona w Polsce. Zajmuje się ona przede wszystkim produkcją szyb zespolonych. Po kilku słabszych sezonach rok 2021 firma zakończyła bardzo solidnymi wzrostami, a prognozy na ten rok są również obiecujące.

Pilkington IGP zajmuje się m.in. produkcją szyb zespolonych, szkła hartowanego, szkła emaliowanego. Spółka powstała w 1990 roku a jej siedziba znajduje się w Sandomierzu. Od 2018 roku odnotowywała niskie wzrosty przychodu (w roku 2018 +1,9 proc, a w 2019 roku +0,1 proc.) a nawet spadki (sezon 2019 to -2,4 proc.). Sezon 2021 to jednak powrót do dwucyfrowych wzrostów.

Rok 2021 spółka Pilkington IGP zakończyła przychodami netto ze sprzedaży w wysokości 627,3 mln zł, co w porównaniu do uzyskanego w 2020 roku przychodu w wysokości 538,7 mln zł oznacza wzrost na poziomie 16,5 proc. Sprzedaż eksportowa była w poprzednim sezonie na poziomie 36 proc. i był to wzrost o 22 proc. W przypadku sprzedaży krajowej również odnotowano wzrost, wyniósł on 13,5 proc.

Co ciekawe, poprzedni sezon oznaczał dla spółki z Sandomierza najniższą rentowność sprzedaży od 2019 roku, w którym wyniosła ona 10,2 proc. a w sezonie 2020 5,7 proc. Prawdopodobnie wynika to z faktu, że firma mogła brać na siebie część podwyżek surowców, które były zmorą dla naszej branży w ostatnim czasie. Pilkington IGP w 2021 roku najwięcej wyprodukował szyb dwukomorowych (66 proc.). Szyby jednokomorowe stanowiły 29 proc. produkcji, a szkło pojedyncze przetworzone 5 proc.

Ten sezon dla Pilkington IGP zapowiada się bardzo dobrze. Według prognoz spółka planuje dalsze wzrosty, które na koniec sezonu 2022 mają wynieść ok. 12 proc. Firma chce osiągnąć przychody na poziomie niemal 710 mln zł.

Pilkington od 2006 roku należy do japońskiego koncernu NSG Group. W Polsce posiada trzy spółki – wspomniany Pilkington IGP, a ponadto Pilkington Polska oraz Pilkington Automotive Poland.

Więcej na temat wyników Pilkington IGP dowiedzą się Państwo z najnowszego odcinka podcastu „Plusy, minusy – analizy branży stolarki”:


Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".