Pilkington IGP powrócił do dwucyfrowych wzrostów

Autor: |Data publikacji:

Pilkington IGP to jedna z trzech spółek Pilkingtona w Polsce. Zajmuje się ona przede wszystkim produkcją szyb zespolonych. Po kilku słabszych sezonach rok 2021 firma zakończyła bardzo solidnymi wzrostami, a prognozy na ten rok są również obiecujące.

Pilkington IGP zajmuje się m.in. produkcją szyb zespolonych, szkła hartowanego, szkła emaliowanego. Spółka powstała w 1990 roku a jej siedziba znajduje się w Sandomierzu. Od 2018 roku odnotowywała niskie wzrosty przychodu (w roku 2018 +1,9 proc, a w 2019 roku +0,1 proc.) a nawet spadki (sezon 2019 to -2,4 proc.). Sezon 2021 to jednak powrót do dwucyfrowych wzrostów.

Rok 2021 spółka Pilkington IGP zakończyła przychodami netto ze sprzedaży w wysokości 627,3 mln zł, co w porównaniu do uzyskanego w 2020 roku przychodu w wysokości 538,7 mln zł oznacza wzrost na poziomie 16,5 proc. Sprzedaż eksportowa była w poprzednim sezonie na poziomie 36 proc. i był to wzrost o 22 proc. W przypadku sprzedaży krajowej również odnotowano wzrost, wyniósł on 13,5 proc.

Co ciekawe, poprzedni sezon oznaczał dla spółki z Sandomierza najniższą rentowność sprzedaży od 2019 roku, w którym wyniosła ona 10,2 proc. a w sezonie 2020 5,7 proc. Prawdopodobnie wynika to z faktu, że firma mogła brać na siebie część podwyżek surowców, które były zmorą dla naszej branży w ostatnim czasie. Pilkington IGP w 2021 roku najwięcej wyprodukował szyb dwukomorowych (66 proc.). Szyby jednokomorowe stanowiły 29 proc. produkcji, a szkło pojedyncze przetworzone 5 proc.

Ten sezon dla Pilkington IGP zapowiada się bardzo dobrze. Według prognoz spółka planuje dalsze wzrosty, które na koniec sezonu 2022 mają wynieść ok. 12 proc. Firma chce osiągnąć przychody na poziomie niemal 710 mln zł.

Pilkington od 2006 roku należy do japońskiego koncernu NSG Group. W Polsce posiada trzy spółki – wspomniany Pilkington IGP, a ponadto Pilkington Polska oraz Pilkington Automotive Poland.

Więcej na temat wyników Pilkington IGP dowiedzą się Państwo z najnowszego odcinka podcastu „Plusy, minusy – analizy branży stolarki”:


Zobacz również

Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie” dostępne na naszym portalu

Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie” dostępne na naszym portalu

Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie”. Sprawdź, jak skutecznie prowadzić marketing i wdrażać nowoczesne oprogramowanie w firmie.

„Gwiazdy Rankingu Buildera” dla branży stolarki

„Gwiazdy Rankingu Buildera” dla branży stolarki

Gwiazdy Rankingu Buildera to zestawienie firm o najlepszej sytuacji finansowej. Kolejna edycja zakończyła się na początku kwietnia 2025 r.

XXXIV Forum 100 – fotorelacja

XXXIV Forum 100 – fotorelacja

W ubiegłym tygodniu odbyła się XXXIV edycja Forum 100. Zapraszamy do obejrzenia pierwszej części fotorelacji.