Pierwszy kwartał tego roku dla G-U w Polsce był bardzo dobry pod względem sprzedaży. Firma podsumowała, że nie tylko zrealizowała plan, ale wyniki są wyższe, niż w zeszłym roku.
Mamy koniec marca, to dobry moment, by podsumować trzy pierwsze miesiące pod względem handlowym. Dla G-U w Polsce był to bardzo dobry okres. Co więcej, firma nadal realizuje zlecenia bez zmian, gdyż klienci – producenci stolarki kontynuują produkcję. Niewielkie spadki zleceń zauważono w ostatnich tygodniach wśród producentów, którzy dużo eksportują. Szczególnie dotyczy to firm, którzy wysyłali swoje wyroby do Francji, Belgii i Włoch. Ale i powód jest powszechnie znany.
G-U w ostatnich dniach wprowadziło, podobnie jak wiele firm naszej branży, zmiany w organizacji pracy. Polegają one na tym, że część pracowników wykonuje swoje obowiązki zdalnie. Natomiast część z nich przychodzi do pracy, gdyż zajmują się m.in. obsługą magazynu. Tu jednak zespół podzielony jest na grupy, by kontakt między ludźmi był ograniczony do minimum. Logistyka w G-U działa sprawnie i dostawy do klientów odbywają się bez zakłóceń.
Prezes G-U w Polsce Michał Dudziak jest optymistą, jeśli chodzi o sytuację na rynku stolarki otworowej w Polsce. To podejście wynika z obserwacji, jak sprawnie firmy zorganizowały sobie pracę w momencie epidemii. Chodzi tu o dzielenie zespołów, wprowadzenie zasad ochrony zdrowia itd. Widać, że producenci elastycznie reagują na sytuację. Można dostrzec tu różnicę w reagowaniu polskich i zachodnioeuropejskich przedsiębiorców – Polacy wypadają znacznie lepiej. Poza tym władze wielu państw, nie tylko Polski, organizują obecnie pakiety wsparcia dla przedsiębiorców. To będą w sumie bardzo duże pieniądze. Zdaniem pana Michała ta pomoc wpłynie pozytywnie pośrednio także na działalność polskich firm na tamtych rynkach.
Zobacz również
„Czyste Powietrze” winne miliony złotych. Wykonawcy protestują
Fala protestów w związku z nierozliczonymi umowami w ramach programu „Czyste Powietrze”. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zalega z wypłatami pojedynczym firmom nawet po kilkadziesiąt milionów złotych.
Forum Webinar 2025 #1 – poznaj nowości na sezon 2025
Już 15 maja pierwsze w tym roku spotkanie online w ramach Forum Webinar. Wydarzenie będzie poświęcone prezentacji nowości produktowych przygotowanych przez dostawców i producentów na sezon 2025.
Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie” dostępne na naszym portalu
Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie”. Sprawdź, jak skutecznie prowadzić marketing i wdrażać nowoczesne oprogramowanie w firmie.