Oknoplast podsumował pierwsze półrocze tego roku. Firma realizuje zakładane plany sprzedażowe, przede wszystkim na rynkach zagranicznych.
W pierwszym półroczu bieżącego roku Grupa Oknoplast osiągnęła sprzedaż przekraczającą plany na ten okres. Firma nie ujawnia danych, jednak zakłada, że jeśli wartość przychodów w drugim półroczu będzie rosnąć tak, jak w pierwszych sześciu miesiącach tego roku, to cały sezon powinien się zakończyć planowaną wartością sprzedaży na poziomie 1,6 mld zł. Oknoplast przyznaje, że plany sprzedażowe realizuje w powodzeniem na rynku krajowym. Jednak to eksport stanowi większość udziału w przychodach, Oknoplast podliczył, że realizuje 70-proc. sprzedaży poza Polską.
Tomasz Radecki, dyrektor handlowy w Oknoplaście komentuje:
Sprawdza się przyjęta polityka i wdrożone projekty zarządcze, elastyczność, a także biznesowa odwaga i nie podejmowanie pochopnych decyzji. Mimo dalszej niestabilnej sytuacji na rynku, potęgowanej wydarzeniami na Ukrainie, firma nie odnotowuje zawirowań.
Zarządzanie w Grupie Oknoplast jest mocną stroną. Firma została nagrodzona ostatnio przez Deloitte tytułem Best Managed Companies Poland 2022. Pisaliśmy o tym TUTAJ.
Producent sprzedaje na wielu rynkach zagranicznych, przede wszystkim w Europie Zachodniej. Firma oferuje produkty pod marką Oknoplast ale i WnD. Marka okien i drzwi WnD w tym roku obchodzi dziesięciolecie swojej obecności we Francji. Oddział w tym kraju sukcesywnie się rozrasta i firma ma plan, by sieć sprzedaży pokryła całe terytorium Francji do 2025 r. W tym celu m.in. rozbudowywany jest dział handlowy, ale i dział techniczny. Partnerzy biznesowi firmy WnD we Francji dostali też nowe narzędzie MyWnD. To platforma internetowa, na której można śledzić zamówienia, znajdują się tam narzędzia marketingowe, jak katalogi czy ulotki, można też monitorować logistykę.

Produkty marki WnD sprzedawane są także w Niemczech, Włoszech, Belgii, Szwecji, Holandii, Luksemburgu, Czechach, Słowacji, Węgrzech i Polsce. Marka istnieje od 2012 r. i w tym roku obchodzi generalnie 10-lecie utworzenia. Sprzedaż WnD jest jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się w naszym kraju, według danych Centrum Analiz Branżowych w okresie 2013-2018 firma osiągnęła 364 proc. wzrostu.
Zobacz również
Spłonęła hala produkcyjna firmy Norwood
W ubiegłym tygodniu doszło do pożaru fabryki okien Norwood w Rusocinie. Spłonęła hala produkcyjna, nikt nie został ranny.
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.
OFS 2025 – fotorelacja (druga część)
Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.
Sprawdza się przyjęta polityka i wdrożone projekty zarządcze, elastyczność, a także biznesowa odwaga i nie podejmowanie pochopnych decyzji. Mimo dalszej niestabilnej sytuacji na rynku, potęgowanej wydarzeniami na Ukrainie, firma nie odnotowuje zawirowań.

