Pisaliśmy niedawno o planach sprzedażowych Oknoplastu na obecny sezon, sięgające we wszystkich biznesach tej grupy kwoty 1,2 mld zł (szczegóły) 80 proc. tej kwoty zrealizowana zostanie na rynkach zagranicznych, nie tylko w Hiszpanii czy USA, ale też na rynku niemieckim, gdzie funkcjonuje spółka handlowa Oknoplastu.
Niemiecka spółka zakończyła miniony sezon jednocyfrowym wzrostem sprzedaży, którego poziom był nieco ponad wzrost całego rynku. Także pierwsze półrocze br. zamknęła sprzedażą przekraczającą planowane kwoty. Dla dalszej ekspansji rynkowej zatrudniono tu w tym roku dwóch dodatkowych kierowników regionów, odpowiadających za rozwój sieci sprzedaży.
Spółka odczuwa także kłopoty z komponentami do produkcji jakie występują w Krakowie. W związku z tym produkty sukcesywnie drożeją oraz wydłużyły się obecnie terminy realizacji zamówień przez niemieckich dilerów. Dzisiaj na zamówioną stolarkę czekają oni 5-6 tygodni, podczas gdy w normalnych warunkach były to 3-4 tygodnie. Jak zapewnia szef niemieckiego oddziału, Jens Eberhard, dobra komunikacja wewnętrzna powoduje, że niedogodności te spotykają się z dużym zrozumieniem niemieckich partnerów. Poza dobrą komunikacją cenią sobie oni, według Eberhardta, że w jednej spółce mogą zaopatrzyć się w komplet stolarki dla swoich klientów. Oknoplast dostarcza im nie tylko okna tworzywowe i aluminiowe, ale również rolety i żaluzje zewnętrzne, drzwi wejściowe, a nawet bramy.
Oknoplast funkcjonuje handlowo na 15 rynkach obsługując sieć ok. 3500 partnerów handlowych, czyli o 500 więcej niż w roku 2019. Firma w czasie koronakryzysu wspierała ich aktywnie kampaniami reklamowymi – reklamy online były emitowane w ponad 50 portalach skierowanych do inwestorów indywidualnych, kampanie prasowe były z kolei publikowane w dziennikach i tygodnikach.
Ostatnio firma podjęła decyzję o budowie nowego zakładu w Ochmanowie, o powierzchni 16 tys. mkw., który zwiększy moce produkcyjne firmy o jedną trzecią. Pierwsze okna wyjadą stamtąd już w roku 2024. Pisaliśmy o tym już wcześniej:
Zobacz również
Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych
Zarząd Eko-Okna S.A. wydał oświadczenie, w którym stanowczo dementuje zarzuty stawiane przez Dawida Brożka, przewodniczącego OM NSZZ Solidarność Silesia. Firma oskarża go o rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, które mają podważać zaufanie do pracodawcy i destabilizować sytuację wśród pracowników.
Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?
Zaledwie dwa tygodnie temu pisaliśmy o wsparciu, jakiego udzielają firmy z branży stolarki okienno-drzwiowej w rozwój sportu, a tymczasem w w ostatnich dniach o przedłużeniu umów sponsorskich poinformowały Fakro, Stollar i Wital. Ponadto dochodzą słuchy, że swoją ekspansję na europejskim rynku kontynuować ma Drutex.
Podziękowania właścicieli Eko-Okien
Mateusz i Katarzyna Kłosek, do których należy największy producent stolarki w Polsce - Eko-Okna, opublikowali krótkie oświadczenie z podziękowaniami.