Oknoplast zaprezentował wyniki za pierwsze półrocze i przedstawił prognozy finansowe na zakończenie tego roku. Firma także podsumowała swoją działalność za trzy ostatnie lata.
Znakomite półrocze
Grupa Oknoplast podliczyła, że pierwsze półrocze zakończyła sprzedażą na poziomie 827 mln zł, co oznacza wzrost o 37 proc. Ten wynik wypracowały spółki wchodzące w skład Grupy: Oknoplast, Aluhaus, WnD i Hermet 10. Mikołaj Placek, prezes Grupy, przyznał, że firma osiągnęła niezwykły wzrost w ciągu kilku lat. Porównał dane z 2019 roku – wówczas sprzedaż wyniosła 185 mln euro, natomiast firma planuje zamknąć ten rok wynikiem 350 mln euro (to ponad 1,6 mld zł). Większość, bo 80 proc. sprzedaży, realizowana jest na rynkach zagranicznych. Są to kraje europejskie, a także Stany Zjednoczone i Kanada. Firma sprzedaje swoje produkty do 19 krajów.
Inwestycje w Hiszpanii i w Polsce
Prezes Grupy podkreśla, że firma realizuje swoje długoletnie cele, jak dywersyfikacja produktów i rozwijanie własnych marek. W ostatnich trzech latach, czyli od początku 2020 i wybuchu pandemii, w Grupie Oknoplast zaszło kilka zmian. Przede wszystkim firma przejęła hiszpańskiego producenta stolarki Ampuero (właściciel marki Hermet 10), pisaliśmy o tym TUTAJ. Polski producent wciąż inwestuje w Hiszpanii, bo w miejscowości Cebolla pod Madrytem kupił hale o powierzchni 45 tys. mkw. z przeznaczeniem na działalność produkcyjną.
Od początku okresu pandemii Grupie udało się zwiększyć moce produkcyjne o 30 proc. Obecnie firma posiada pięć zakładów produkcyjnych (w tym zakład w Cebolla, który obecnie jest w trakcie modernizacji) i dysponuje 124 tys. mkw. powierzchni produkcyjno-magazynowej. Producent planuje także kolejne inwestycje w Polsce, w Ochmanowie ma powstać do 2024 r. hala do magazynowania profili, jej powierzchnia ma wynieść 29 tys. metrów sześciennych.
Inwestycje odbywają się także jeśli chodzi o energooszczędność. Firma planuje na nowych budynkach hal instalować panele fotowoltaiczne, a na dachach starych takie instalacje będą powstawać od przyszłego roku. W takich obiektach należy przygotować dach do instalacji paneli. Z kolei oświetlenie ma być zamienione na LED, planowana jest także wymiana starej infrastruktury, a producent podejmuje także kroki w celu ograniczenia śladu węglowego. Przedsiębiorstwo poinformowało, że zaplanowany jest już audyt w tej sprawie.
Nowe pergole i okna
Mikołaj Placek przypomniał, że ostatnio pojawiła się także nowa marka w Grupie – to SKYVI, pod którą oferowane są pergole aluminiowe. Oknoplast zauważa, że w ostatnich miesiącach klienci coraz większą uwagę przykładają do ceny. Dlatego firma zdecydowała się dostosować swoją ofertę do obecnej sytuacji rynkowej i taką propozycją jest okno Prismatic. To produkt, który oferowany jest w przystępnej cenie bez rezygnacji z wysokich parametrów izolacyjnych. Według Oknoplastu, to okno cieszy się dużym zainteresowaniem szczególnie na rynkach zachodnioeuropejskich. Nowym produktem jest z kolei okno o nazwie Pava. Stolarka wyróżnia się bardzo dobrymi parametrami izolacji termicznej, Uw może być już na poziomie 0,73 W/m2K.
Grupa Oknoplast zdecydowała się także zostać mecenasem MOCAKu – Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Krakowie. To właśnie w tym muzeum firma 10 października zaprezentowała swoje plany na przyszłość i podzieliła się wynikami za ostatnie trzy lata.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".