Oknoplast planuje zainwestować w produkcję stolarki w Ukrainie. Firma jednak przyznaje, że konkretne działania podejmie po zakończeniu wojny.
Oknoplast koncentrował się przez wiele lat na rozwoju eksportu w krajach na zachodzie Europy. Firma inwestowała także w moce produkcyjne, w styczniu otwarta została fabryka należącej do Oknoplastu Grupy Ampuero. Pisaliśmy o tym TUTAJ. Producent planuje rozwijać sprzedaż na Półwyspie Iberyjskim, a także w przyszłości w Ameryce Południowej. Jednocześnie myśli o ekspansji na wschód od naszej granicy. Planuje na zachodzie Ukrainy inwestycję w produkcję stolarki. Jednak tak naprawdę decyzja o wejściu na ten rynek uzależniona jest od zakończenia działań militarnych.

Oknoplast informuje nasz serwis, że jeśli chodzi o inwestycje w Ukrainie, to:
Takie decyzje i projekty są wciąż mocno uzależnione od stabilizacji sytuacji w Ukrainie. W tym momencie rozmowy odbywają się tylko na poziomie planów i sprawdzania potencjału ich realizacji. Jesteśmy w ciągłym kontakcie z instytucjami rządowymi i organizacjami, które są zaangażowane w pomoc za naszą wschodnią granicą. Monitorujemy sytuację i pozostajemy otwarci na możliwość podjęcia działań inwestycyjnych dopiero w momencie, gdy wojna w Ukrainie się zakończy.
Prowadzenie działalności obecnie w Ukrainie jest obarczone wysokim ryzykiem. Przekonało się o tym Fakro. Firma poniosła duże straty w wyniku ataku bombowego na lwowski zakład. Na ten temat pisaliśmy więcej TUTAJ. Według informacji podanych przez portal 300gospodarka.pl w Ukrainie działa obecnie 600 polskich przedsiębiorstw, a planuje rozpocząć działalność 2 tys., takie deklaracje zebrał PAIH. Są to głównie przedsiębiorstwa budowlane, które chciałyby wziąć udział w odbudowie kraju. Jednak trwająca wojna działa odstraszająco na inwestorów z Polski. Natomiast firmy, które obecnie prowadzą działalność za naszą wschodnią granicą, informują o wielu problemach, przede wszystkim z dostawą towarów do Ukrainy.
Zobacz również
Velux Polska świętuje 35-lecie
W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.
Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?
Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.
Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”
13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.


