Pomimo wyraźnie wyższych przychodów ze sprzedaży wynik brutto MFO, lidera segmentu wzmocnień, pozostał na ubiegłorocznym poziomie ponad 35 mln zł. Powodem tego jest oczywiście wzrost kosztów sprzedanych produktów, towarów i materiałów.
Giełdowa spółka MFO opublikowała raport z wynikami za I kwartał br. Wynika z niego, że przychody producenta wzmocnień wzrosły w tym okresie aż o 67 proc. w stosunku do I kwartału 2021, do wartości ponad 291 mln zł. Największy udział w przychodach, podobnie jak w ub. roku, miała sprzedaż wzmocnień stalowych do okien PCW, których wartość osiągnęła w tym czasie niemal 165 mln zł (udział na poziomie 56 proc.). Pozostała część przychodów rozłożyła się tu na profile GK, profile spawane i profile specjalne.
Pomimo znacząco większej wartości przychodów nie zmienił się wynik finansowy brutto spółki, który podobnie jak rok wcześniej przekroczył wartość 35 mln zł. Spowodowane to było równie znaczącymi co przychody wzrostami kosztów, które były wyższe w tym roku o 84 proc., sięgając wartości niemal 260 mln zł. W I kwartale ub. roku koszty nie przekroczyły wartości 177 mln zł. Można więc te pierwsze miesiące 2022 roku podsumować tak, że wyższe koszty produkcji przekładają się na wyższe przychody w stopniu umiarkowanym, nie dając spółce okazji do podnoszenia rentowności.
Rok 2021 okazał się pełen sukcesów dla MFO. Przychody w okresie od stycznia do grudnia 2021 roku wyniosły niemal miliard złotych (990,3 mln zł), gdy rok wcześniej przychody były na poziomie 428,5 mln zł. Szczegóły w artykule poniżej:
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".