NSG: wyniki lepsze, niż planowane

Autor: |Data publikacji:

NSG podsumował rok finansowy. W przypadku tej spółki kończy się on 31 marca 2021.

Koncern NSG podsumował 12 miesięcy swojej działalności. Spółka zaczęła rok finansowy 1 kwietnia 2020 r., a zakończyła 31 marca 2021. W omawianym okresie przychody wyniosły 499,2 mld jenów (ok. 17 mld zł) w porównaniu do 556,2 mld jenów (ok. 19 mld zł) rok wcześniej. I choć wyniki w tym roku są niższe, to i tak lepsze niż planowała firma, która zakładała przychody w wysokości 490 mld jenów (ok. 16,7 mld zł). Na poprawę wyników rocznych wpłynęły na pewno dane z ostatniego kwartału – czyli okresu od stycznia do marca tego roku. W tym czasie przychody wyniosły 141,8 mld jenów (ok. 4,8  mld zł) w stosunku do 130,4 mld jenów (ok. 4,4 mld zł) rok wcześniej.

Zysk operacyjny NSG w całym roku finansowym wyniósł 13,1 mld jenów (ok. 450 mln zł) w stosunku do 21,2 mld (ok. 720 mln zł) rok wcześniej. Firma prognozowała, że zysk za cały rok wyniesie 12 mld jenów (ok. 410 mln z). Natomiast w ostatnim kwartale zysk operacyjny wyniósł 5,1 mld (ok. 170 mln zł) w porównaniu do 3,2 mld jenów (ok. 110 mln zł).

NSG poinformowało o wynikach w poszczególnych segmentach. W przypadku szkła budowlanego przychody za ten rok wyniosły 215,5 mld jenów (ok. 7,3 mld zł) w stosunku do 233,7 mld (ok. 7,9 mld zł) w roku poprzednim. Jednak wyniki w czwartym kwartale – czyli trzech pierwszych miesiącach tego roku są wyższe, niż rok temu. W bieżącym roku wyniosły 59,4 mld jenów (ok. 2 mld zł) w porównaniu do 53,6 mld (ok. 1,8 mld zł) w 2020 r.

Spółka w minionym roku przeprowadziła kilka zmian, dzięki którym w przyszłości poprawione mają być wyniki finansowe. Były to cięcia kosztów, przede wszystkim prowadzana globalna redukcja zatrudnienia o ok. 2000 osób. W nowym roku finansowym 2022 wciąż będzie niepewność na rynku jeśli chodzi o negatywny wpływ COVID-19. Jednak spółka przewiduje wzrost przychodów oraz zysków. Firma osiągnie to dzięki cięciom kosztów,  stabilnemu wzrostowi popytu i ożywieniu na rynku.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".