NSG notuje wzrost przychodów

Autor: |Data publikacji:

NSG podliczyło finansowe półrocze. Koncern zakończył ten okres ogólnym wzrostem przychodów ze sprzedaży, choć w Europie odnotował spadek.

NSG ma przesunięty rok finansowy i w przypadku tej firmy zaczyna się on w kwietniu. Obecnie spółka podsumowała półrocze, czyli od 1 kwietnia do 30 września. W okresie sześciu miesięcy zanotowała wzrost wartości przychodów ze sprzedaży, w bieżącym roku wyniosły one 420,2 mld jenów (ok. 11,4 mld zł) w porównaniu do 375,7 mld (ok. 10,1 mld zł) w roku 2022. Wyższy był również zysk operacyjny, obecnie wynosi on 26 mld jenów (ok. 700 mln zł) w stosunku do 14,4 mld (ok. 390 mld zł). Z kolei EBITDA wyniosła 48 mld (ok. 1,3 mld zł) w porównaniu do 34,2 mld (ok. 930 mln zł) w okresie sześciu miesięcy w roku 2022.

Wzrosty w sektorze szkła architektonicznego

NSG podzieliło wyniki pod kątem segmentów oraz regionów. Jeśli chodzi o szkło architektoniczne, czyli wykorzystywane do fasad czy okien, to przychody ze sprzedaży całego segmentu wyniosły od kwietnia do końca września 192,9 mld jenów (ok. 5,2 mld zł) w porównaniu do 182,1 mld (ok. 4,9 mld zł) w roku ubiegłym. W przypadku rynku europejskiego jednak odnotowany został spadek, sprzedaż wyniosła 73,5 mld jenów (ok. 1,9 mld zł) w stosunku do 78,8 mld (ok. 2,1 mld zł) rok wcześniej. Znacznie lepiej radziły sobie kraje w Azji oraz Ameryce Północnej i Południowej, gdzie odnotowany został wzrost sprzedaży.

NSG przyznaje, że w Europie spada także wolumen sprzedaży szkła, co odzwierciedla spowolnienie gospodarcze na kontynencie. Pozytywnym czynnikiem na rynku jest spadek cen energii, który łagodzi wzrost kosztów m.in. surowców do produkcji.

Zobacz również

Bogdański i Wiśniowski wspierają Sandecję, Abakus i Premium Grodzki sponsorami podlaskiego sportu

Bogdański i Wiśniowski wspierają Sandecję, Abakus i Premium Grodzki sponsorami podlaskiego sportu

Przez lata branża stolarki była mecenasem sportu, szczególnie lokalnego i nie inaczej jest w nowo rozpoczynającym się sezonie. W ostatnim czasie umowy sponsoringowe podpisały Abakus, Bogdański, Premium Grodzki oraz Wiśniowski.

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – ruszyła sprzedaż biletów!

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – ruszyła sprzedaż biletów!

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 odbędzie się w dniach 15–16 października 2025 w Hotelu Vienna House Andel`s Łódź. Serdecznie zachęcamy do wzięcia udziału w tym wydarzeniu.

Arkadiusz Muś założy partię polityczną?

Arkadiusz Muś założy partię polityczną?

W ostatnich dniach media obiegła informacja o tym, że na horyzoncie pojawiła się nowa partia polityczna, której inicjatorem miałby być Arkadiusz Muś, właściciel Press-Glass.