NSG notuje wzrost przychodów

Autor: |Data publikacji:

NSG podliczyło finansowe półrocze. Koncern zakończył ten okres ogólnym wzrostem przychodów ze sprzedaży, choć w Europie odnotował spadek.

NSG ma przesunięty rok finansowy i w przypadku tej firmy zaczyna się on w kwietniu. Obecnie spółka podsumowała półrocze, czyli od 1 kwietnia do 30 września. W okresie sześciu miesięcy zanotowała wzrost wartości przychodów ze sprzedaży, w bieżącym roku wyniosły one 420,2 mld jenów (ok. 11,4 mld zł) w porównaniu do 375,7 mld (ok. 10,1 mld zł) w roku 2022. Wyższy był również zysk operacyjny, obecnie wynosi on 26 mld jenów (ok. 700 mln zł) w stosunku do 14,4 mld (ok. 390 mld zł). Z kolei EBITDA wyniosła 48 mld (ok. 1,3 mld zł) w porównaniu do 34,2 mld (ok. 930 mln zł) w okresie sześciu miesięcy w roku 2022.

Wzrosty w sektorze szkła architektonicznego

NSG podzieliło wyniki pod kątem segmentów oraz regionów. Jeśli chodzi o szkło architektoniczne, czyli wykorzystywane do fasad czy okien, to przychody ze sprzedaży całego segmentu wyniosły od kwietnia do końca września 192,9 mld jenów (ok. 5,2 mld zł) w porównaniu do 182,1 mld (ok. 4,9 mld zł) w roku ubiegłym. W przypadku rynku europejskiego jednak odnotowany został spadek, sprzedaż wyniosła 73,5 mld jenów (ok. 1,9 mld zł) w stosunku do 78,8 mld (ok. 2,1 mld zł) rok wcześniej. Znacznie lepiej radziły sobie kraje w Azji oraz Ameryce Północnej i Południowej, gdzie odnotowany został wzrost sprzedaży.

NSG przyznaje, że w Europie spada także wolumen sprzedaży szkła, co odzwierciedla spowolnienie gospodarcze na kontynencie. Pozytywnym czynnikiem na rynku jest spadek cen energii, który łagodzi wzrost kosztów m.in. surowców do produkcji.

Zobacz również

„Czyste Powietrze” winne miliony złotych. Wykonawcy protestują

„Czyste Powietrze” winne miliony złotych. Wykonawcy protestują

Fala protestów w związku z nierozliczonymi umowami w ramach programu „Czyste Powietrze”. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zalega z wypłatami pojedynczym firmom nawet po kilkadziesiąt milionów złotych.

Forum Webinar 2025 #1 – poznaj nowości na sezon 2025

Forum Webinar 2025 #1 – poznaj nowości na sezon 2025

Już 15 maja pierwsze w tym roku spotkanie online w ramach Forum Webinar. Wydarzenie będzie poświęcone prezentacji nowości produktowych przygotowanych przez dostawców i producentów na sezon 2025.

Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie” dostępne na naszym portalu

Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie” dostępne na naszym portalu

Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie”. Sprawdź, jak skutecznie prowadzić marketing i wdrażać nowoczesne oprogramowanie w firmie.