NSG podliczyło finansowe półrocze. Koncern zakończył ten okres ogólnym wzrostem przychodów ze sprzedaży, choć w Europie odnotował spadek.
NSG ma przesunięty rok finansowy i w przypadku tej firmy zaczyna się on w kwietniu. Obecnie spółka podsumowała półrocze, czyli od 1 kwietnia do 30 września. W okresie sześciu miesięcy zanotowała wzrost wartości przychodów ze sprzedaży, w bieżącym roku wyniosły one 420,2 mld jenów (ok. 11,4 mld zł) w porównaniu do 375,7 mld (ok. 10,1 mld zł) w roku 2022. Wyższy był również zysk operacyjny, obecnie wynosi on 26 mld jenów (ok. 700 mln zł) w stosunku do 14,4 mld (ok. 390 mld zł). Z kolei EBITDA wyniosła 48 mld (ok. 1,3 mld zł) w porównaniu do 34,2 mld (ok. 930 mln zł) w okresie sześciu miesięcy w roku 2022.
Wzrosty w sektorze szkła architektonicznego
NSG podzieliło wyniki pod kątem segmentów oraz regionów. Jeśli chodzi o szkło architektoniczne, czyli wykorzystywane do fasad czy okien, to przychody ze sprzedaży całego segmentu wyniosły od kwietnia do końca września 192,9 mld jenów (ok. 5,2 mld zł) w porównaniu do 182,1 mld (ok. 4,9 mld zł) w roku ubiegłym. W przypadku rynku europejskiego jednak odnotowany został spadek, sprzedaż wyniosła 73,5 mld jenów (ok. 1,9 mld zł) w stosunku do 78,8 mld (ok. 2,1 mld zł) rok wcześniej. Znacznie lepiej radziły sobie kraje w Azji oraz Ameryce Północnej i Południowej, gdzie odnotowany został wzrost sprzedaży.
NSG przyznaje, że w Europie spada także wolumen sprzedaży szkła, co odzwierciedla spowolnienie gospodarcze na kontynencie. Pozytywnym czynnikiem na rynku jest spadek cen energii, który łagodzi wzrost kosztów m.in. surowców do produkcji.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".