Pilkington IGP zdecydował o inwestycji w zakład przetwórstwa szkła w Polsce. NSG, właściciel marki Pilkington, opublikował także dane finansowe za półrocze swojego roku finansowego.
Pilkington poinformował, że w związku z rosnącym popytem na szkło na polskim rynku, zarząd NSG Group zdecydował o inwestycji w Sandomierzu. Firma planuje przeprowadzić modernizację hali produkcyjnej o powierzchni 5,25 tys. mkw. Zostaną na niej zainstalowane dwie nowe linie do produkcji szyb zespolonych, stoły do krojenia szkła, podnośniki nożycowe, manipulatory, giętarki czy suwnice. Firma planuje także wydzielenie powierzchni biurowej o powierzchni 1000 mkw. Budynek zostanie poddany termomodernizacji, a także zainstalowane zostanie energooszczędne oświetlenie. Uruchomienie zmodernizowanego zakładu zaplanowano na maj 2023 r.
NSG Group, właściciel marki Pilkington, podliczył także wyniki z półrocza roku finansowego 2023. Dane finansowe dotyczą okresu od kwietnia do końca września 2022 r. W tym czasie przychody koncernu wyniosły 375,7 mld jenów (ok. 12,21 mld zł) w porównaniu do 290,7 mld jenów (ok. 9,44 mld zł). Zysk operacyjny wyniósł 14,4 mld jenów (ok. 470 mln zł) w stosunku do 12,7 mld rok wcześniej (ok. 410 mln zł). EBITDA wyniosła 34 mld jenów (ok. 1,1 mld zł), rok wcześniej była to kwota 31,1 mld jenów (ok. 1,08 mld zł). Spółka przyznaje, że na zysk miały wpływ, szczególnie w okresie pod lipca do września, gwałtownie rosnące koszty produkcji, które udało się spłaszczyć wprowadzając wzrost cen produktów i zwiększając wolumen sprzedaży.
W segmencie szkła architektonicznego przychody wyniosły w sześciu omawianych miesiącach 182,1 mld jenów (ok. 5,92 mld zł), przy czym największym odbiorcą szkła jest Europa z wynikiem 78,8 mld jenów (ok. 2,56 mld zł). Dla porównania w poprzednim roku finansowym NSG osiągnęło w segmencie szkła przychody 132 mld jenów (ok. 4,29 mld zł), a w samej Europie 54,9 mld jenów (ok. 1,78 mld zł). Spółka zaznacza, że jeśli chodzi o rynek europejski, to widać oznaki spadku popytu. Spada także rentowność działalności ze względu na rosnące koszty, przede wszystkim wysokie ceny gazu.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".