NSG Group z ogromnym spadkiem przychodów

Red.: MR |Data publikacji: 2020-08-13

Koncern NSG Group poinformował o swoich wynikach kwartalnych. W okresie od kwietnia do czerwca przychody wyniosły 91,9 mld jenów (3,2 mld zł) w stosunku do 147,1 mld (5,1 mld zł) w roku ubiegłym.

NSG Group zaczął od kwietnia swój rok fiskalny 2021. Firma opublikowała dane dotyczące okresu od kwietnia do końca czerwca, który jest w tym przypadku I kwartałem. Koncern podliczył, że w omawianym okresie przychody spadły aż o 40 proc. W tym roku były one na poziomie 91,9 mld jenów, (ok. 3,2 mld zł) w porównaniu do 147,1 mld jenów w analogicznym okresie w roku poprzednim (ok. 5,1 mld zł). NSG odnotował stratę w wysokości 600 mln jenów (ok. 21 mln zł) w porównaniu do zysku 8,8 mld jenów (ok. 310 mln zł) w poprzednim roku.

NSG dostarcza szkło do kilku gałęzi przemysłu. Firma podsumowała, na jakim poziomie były spadki w poszczególnych branżach. Najbardziej ucierpiał segment motoryzacji – tu przychody były niższe o 50 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Jeśli chodzi o budownictwo – przychody spadły o 25 proc. Na trzecim miejscu znajduje się segment ze szkłem technicznym – tu spadek notowany jest na ok. 20 proc. W segmencie szkła architektonicznego w tym roku przychody wyniosły 44,9 mld jenów (1,5 mld zł) w stosunku do 59,9 mld (2 mld zł) w roku poprzednim. Spółka poinformowała również o sytuacji w poszczególnych miesiącach. W kwietniu było najgorzej, bo przychody były niższe o 52 proc., w maju o 46 proc., a w czerwcu już tylko o 14 proc.

Tylko w Azji firma odnotowała zysk, natomiast jeśli chodzi o wyniki sprzedażowe, to na każdym z omawianych rynków koncern odnotował spadek. W Europie ten wynik to 16 mld jenów (560 mln zł), w Azji 19,2 mld jenów (670 mln zł), a w obu Amerykach: 9,7 mld jenów (370 mln zł). Niekorzystne wyniki są efektem pandemii na świecie, który bardzo dotknął m.in. przedsiębiorstwa w branży szkła.

Zobacz również

Bądź aktywny komunikacyjnie z naszymi mediami

Bądź aktywny komunikacyjnie z naszymi mediami

Forum Branżowe nie zwalnia tempa i namawia do firmowej aktywności również na jesień. W tym okresie warto zwrócić uwagę na coraz popularniejsze formy multimedialne, takie jak webinaria, podcasty oraz uzupełniający treści naszego miesięcznika serwis internetowy.

Schmalz przeprowadza się na swoje

Schmalz przeprowadza się na swoje

Schmalz przenosi się do własnego budynku, który znajduje się w Komornikach pod Poznaniem. Oficjalne otwarcie nowej siedziby odbędzie się jednak dopiero wiosną przyszłego roku.

Hensfort z sukcesami eksportowymi

Hensfort z sukcesami eksportowymi

Przemyski producent stolarki Hensfort może zaliczyć ostatnie miesiące do bardzo udanych pod względem eksportu. Firma na niektórych rynkach odnotowała rekordowe wzrosty, a już w październiku jej najnowszy system Elegant zadebiutuje na rynku amerykańskim.

1